mijn zoon zijn Ipod werd gestolen uit de boekentas in de pauze.Er mogen geen leerlingen in de klas komen tijdens de pauze. Is de school aansprakelijk

er wordt toch toezicht gehouden dat de leerlingen niet naar de klassen gaan. dit is dus niet correct gebeurd

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Antwoorden (3)

Tegenvraag: er is bij mij ingebroken. De wet schrijft voor dat dit niet mag. De wet wordt gehandhaafd door de politie. Is de politie nu aansprakelijk?

Mijn antwoord luidt: alleen de dief is aansprakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie vergelijking. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie vergelijking!
Ik wil even éen verschil opmerken; de wet geeft geen garantie dat er niet mag worden ingebroken, het stelt alleen dat het niet mag.
Deze school heeft én gezegd dat het niet mag én gezegd dat zij toezicht zullen houden. Ze hebben dus gegarandeerd dat er niks gestolen zou worden..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De school heeft ook geen garantie gegeven dat er niet in het lokaal gestapt wordt.
Ze hebben gezegd dat het niet mag (doet de wet ook over inbreken) en ze zullen toezicht houden. De politie houdt ook toezicht, maar ook daar gaat er wel eens wat mis.
Je kunt moeilijk voor elk lokaal een leraar zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is toezicht houden hetzelfde als een garantie? Dacht het niet! Voorbeeld: Bewaakte gratis fietsenstalling staat ook onder toezicht, maar ze zijn niet aansprakelijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry, mijn fout, nu jullie het zo zeggen zie ik in dat mijn beredenering verkeerd was.
Ik denk niet dat je veel meer kan doen dan naar de politie gaan en aangifte doen van diefstal. De school kan het alleen vragen of degene die hem heeft terug wil geven, verder kunnen ze weinig.

Het is ook beter dat soort dingen altijd bij je te houden en niet achter te laten. En als hij gymles heeft belangrijke dingen in een bak bij de leraar inleveren. Wat dat aangaat moet het dan een goede les geweest zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is gewoon pech hebben!
Ik heb zelf zoiets meegemaakt met een MP4 speler.
Je blijft zelf verantwoordelijk.
Je kunt zeker niet zeggen dat dit niet correct gebeurd is zoals jij dat stelt.
Dan zou je dus een waterdichte garantie moeten hebben dat het echt niet mogelijk is dat er überhaupt iets gestolen wordt!
En dat is onmogelijk.
Nogmaals:pech.
Beter dat je je spullen bij je houdt of niet mee neemt.