Welk glas beter bij horloge?En welke sluiting?

Ik wil een casio horloge kopen maar heb geen idee welk glas er nou beter is qua krasbestendigheid. Mineraal glas of Sferisch glas ?
Is een vouwsluiting beter of een klapsluiting ?

Bedankt alvast

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Overig

Het beste antwoord

Mineraal glas is vrij "zacht" en raakt makkelijk beschadigd als je met het horloge ergens tegen aan stoot. Saffier glas is veel harder, beschadigd minder makkelijk en wordt vaak gebruikt voor de wat duurdere horloges. Als je kunt kiezen en je hebt het geld er voor over, dan adviseer ik saffier glas omdat het langer mooi blijft.

Jij hebt het ook over sferisch glas in je vraag. Sferisch glas heeft een bepaalde vorm waardoor je onder alle hoeken goed de tijd af kunt lezen zonder dat het beeld vervormt. Aangezien "sferisch: een vorm is, kun je dus sferisch gevormd mineraal glas hebben of sferisch gevormd saffier glas. Het sferisch gevormd saffier glas is het beste (krasvast en vervormt het beeld niet).

Zelf vind ik de vouwsluiting het beste. In open stand heb je veel ruimte voor je hand bij het omdoen van het horloge (vaak meer dan bij andere sluitingen). Als de vouwsluiting open schiet (gebeurt bijna nooit) is de kans dat het horloge om je pols blijft zitten vrij groot.