Nee, in Nederland worden die namen niet geaccepteerd. Je kunt je kind dus deze namen niet geven. Gaat men bij de burgelijke stand niet mee accoord. Inschrijving wordt dan niet gedaan.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gelukkig maar. Als de ouders niet wijzer zijn, dan maar een nee van de gemeente.
je hebt een kind dat een leven lang met zo'n naam verder moet. Een normale ouder geeft zo'n naam niet mee...
Nee, dit mag niet. Daar is een wet over, je mag je kind bijvoorbeeld ook geen Stalin noemen of een andere moordenaar-naam geven. En ik zie ook niet in waarom iemand dit graag zou willen? Zielig voor dat kind.

Er was eens iemand die wilde zijn kind naar geld noemen (dollar) en dit werd ook niet geaccepteerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je mag een kind geen kwetsende naam geven of een scheldwoord als naam gebruiken. Ik denk dat Adolfs Hitler als behoorlijk kwetsend word ervaren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet van welk land je uitgaat maar in de VS is een kind dat 'Adolf Hitler' als voornaam heeft.

Toegevoegd na 48 minuten:
In andere antwoorden wordt genoemd dat het in Nederland verboden is, (gestoorde) ouders die hun kind toch Hitler of iets dergelijks willen noemen kunnen dat helaas omzeilen door het kind geboren te laten worden in een land waar het toegestaan is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat klopt ,maar toen die een verjaardag's taart lieten maken met ons adolfje is 1 jaar geworden greep toch de overheid in !!!kind nu weg bij die gekken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zó zielig voor dat kindje dat zijn ouders hem zo'n naam geven!
In België kan dit niet om meerdere redenen.

1) De gekozen voornaam mag niet schaden of aanleiding geven tot verwarring.
2) Een bestaande familienaam als voornaam gebruiken, is uit den boze.

Verder nog volgende beperkingen:
3) Een voornaam samengesteld uit een opeenvolging van medeklinkers of één enkele letter, kan niet.
4) Als de gekozen voornaam niet strookt met het geslacht van het kind, dan kan de ambtenaar deze weigeren.

Toegevoegd na 3 minuten:
Meer concreet:
- absurde, aanstootgevende of belachelijke voornamen
- een overdreven aantal voornamen (de ambtenaar van de burgerlijke stand bepaalt autonoom het maximum aantal)
- allerlei verkleiningen, verkortingen en troetelnamen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Adolf mag volgens mij nog gewoon. Echter in combinatie met Hitler word er zeker ingegrepen. Hoewel de naam Adolf symbool staat voor buitengewone negativiteit. bestaan er ook nog steeds aardige Adolfs. , en zo kan ik nog wel een paar negative namen opnoemen waar de naam van bedreigd word. Bij de naam Marc Dutroux zal de achternaam wellicht uitsterven. Maar bij een Joran van der Sloot denk ik eerder de tijdelijk de voornaam.

Onder een linkje van het meertens instituut.
Hier kan je de gekste namen invullen, en grappig genoeg zie je bij sommige namen het nieuws van die tijd in populariteit/negativiteit terug.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+