Hoe blijf je kalm als je boos wordt?

Hoe voorkom je ruzie met iemand?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
2.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben je boos op een artiest (gezien je categorie)?

Het beste antwoord

Op school heb ik geleerd om erover na te denken. Als ik bood werd moest ik het volgende denken:

Boosheid is maar een gevoel, het heeft geen zin. En het ging toen ook gewoon weer weg

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Door de minste te zijn. De vrede te willen bewaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ruzie voorkom je natuurlijk niet altijd.
Maargoed, als je op bepaalde momenten graag je kalmte wil bewaren of terugwinnnen, zijn hier wat tips:

-Zorg dat je altijd een ballon in je zak hebt, en blaas die op. Net zo lang, totdat je weer kalm bent.
-Tellen. Tel geconcentreerd totdat de rust in je hoofd is teruggekeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ouderwetse tot 10 tellen werkt prima!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een ballon gaan staan opblazen als je boos bent? Op zich wel een grappig idee; de sfeer zal meteen veranderen maar erg praktisch is het niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Grappige oplossing :)
En je bent natuurlijk niet altijd bíj die persoon als je kwaad bent, dus dan kan je dit prima doen.
Het plaats verlaten. Weg van daar..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar stel je bent op het werk!? Je kan niet zomaar weg gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, maar stel je bent op het werk!? Je kan niet zomaar weg gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Ik ga nu even naar het toilet om af te koelen, voor ik hier ontplof!'
Kimath
13 jaar geleden
zoiets doe ik ook vaak, even naar de wc, even koffie gaan halen.
Afkoelen en nadenken over wat ik daarna wil gaan zeggen, en weer teruggaan als ik rustig ben :)
Ik zeg altijd je moet de zaak diplomatiek oplossen.
En om een ruzie te voorkomen moet je soms wat water bij de wijn doen.
En bij opmerkingen en dergelijke,daar moet je gewoon boven staan.
Wel is het zo dat vaak dezelfde mensen ruzie krijgen ,en sommige bijna nooit.
Het ligt misschien ook wel aan jezelf.
Ondanks dat ik overal geweest ben heb ik eigenlijk nog nooit echte ruzie gehad.
En aan de andere kant een ruzie lost in mijn ogen ook niets op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boos wordt je door een gevoel van onmacht.

Probeer het met woorden op te lossen, en indien dat niet lukt, geef je de ander vriendelijk aan dat jij er zelf een andere mening over hebt maar toch zijn mening respecteert. En dat je verder geen zin/tijd hebt om er nog verder over te discuseren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door die persoon je rug toe te keren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat herken ik. dat is heel moeilijk. probeer erover te praten zonder ruzie te maken? leg uit waarom je het niet mee eens bent of je het niet leuk vindt of zo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kalmte kan je bewaren door:

- afzonderen (naar een plek/ kamer waar niemand je kan storen)
- je gedachten leegmaken, tot 10/ 20 tellen
- bij jezelf nagaan waarom je boos wordt

Deze is het 'pittigst' omdat je goed naar jezelf moet gaan kijken, om het probleem te achterhalen.
Hierdoor krijg je meer grip op de gehele situatie en kan je in de toekomst makkelijker omgaan met je boosheid, zonder je kalmte te verliezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
meestal zeggen mensen altijd tel tot tien maar dat is zo onzin. misschien kan je met mijn vriend praten die is daar zo ontzettend goed in hij zou het je kunnen leren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met iemand praten
tot 10 tellen
ergers heel hard op slaan (boksen bijv.)
of gewoon ergens anders aan denken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door te denken het heeft geen zin als ik boos word.Dit is negatieve energie en je hebt er alleen jezelf mee.Laat het even rusten voor wat het is en ga een flinke wandeling maken.Daarna zal de boosheid ver over zijn en kan er op een rustige manier over gepraat worden als dat nog nodig is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is moeilijk hoor!
Vooral niets zeggen, en maken dat je weg komt voordat je uitvalt.
Later, als je gekalmeerd bent uitleggen wat er aan de hand was.
Sterkte!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Realiseer je dat je negen van de tien keer boos bent op jezelf. Of je bent boos omdat je het 'foute' gedrag of de 'foute' uitspraken van een ander toelaat / hebt toegelaten; je bent zelf niet in actie gekomen en dat vind je (vaak achteraf) maar slap van jezelf. "Had ik maar ingegrepen!", "Waarom trek ik nu mijn mond niet gewoon open!"

Of je bent boos omdat jij zelf 'fout' zit en dat ook wel weet, maar je trots, schaamte of ego weerhoudt jou ervan daar recht voor uit te komen en dus projecteer je je ongenoegen op de ander.

Of je kunt helemaal niets doen aan de situatie; je bent machteloos. In dat geval ben je (onterecht) boos op jezelf of de ander (of de situatie in zijn algemeenheid) omdat je kennelijk niet bij machte bent om iets te voorkomen of iets aan de situatie te veranderen.

Als je je dat realiseert, word je niet zo snel meer boos.