wat moet ik doen ik word op school en thuis gepest

ik word thuis en op school gepest ik heb geen rust in mijn lijf wat moet ik doen!?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
1.3K

Het beste antwoord

Hulp zoeken, begin eens op school bij je mentor of een vertrouwens persoon.
Je kan ook eens gaan praten met een volwassene die je vertrouwd en die jou en je familie kent, een buurvrouw, een tante, je oma misschien.
Je kan ook altijd naar je huisarts gaan als bovenstaande niet lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+Prima advies
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een huisarts kan er weinig mee, ik zie meer in het andere advies , van loek037, de kinder telefoon.
Wel kan een huisarts desnoods een verwijzing geven voor psychische hulp maar ik vind eerder dat de pesters naar die hulp zouden moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de huisarts geen slecht idee, als er geen vertrouwenspersoon in de buurt is, want die kan ook doorverwijzen naar Maatschappelijk werk. De huisarts weet dan meteen wat er aan de hand is. Pesten heeft op de lange duur ook lichamelijke klachten tot gevolg, of misschien slechte schoolprestaties.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De huisarts is volgens mij dé aangewezen persoon om te helpen als je zelf de weg niet weet in 'hulpverleners land'
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vind ik ook;)

Andere antwoorden (6)

Is er op school iemand die je kan vertrouwen? Als je niemand weet, kan je altijd naar een huisarts gaan. Je kan ook de kindertelefoon bellen....
http://www.kindertelefoon.nl/

Toegevoegd na 9 minuten:
Als er iemand van hier jou een privé berichtje stuurt moet je daar voorzichtig mee zijn. Je weet nooit wie het is. Het is beter om het via de school of de kindertelefoon te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een paranoïde reactie! Ik denk niet dat mensen zomaar p.b.'s gaan sturen aan willekeurige vraagstellers, omdat ze op school zitten en gepest worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toch wel, al is het maar een bemoedigende mail. Ook daar kan gevaar in zitten voor jonge kinderen, en als je thuis gepest wordt in plaats van opgevoed en begeleid, dan is zo'n opmerking niet meer dan gezonde informatie waar de vraagsteller al of niet iets mee kan doen.
zo gauw je kan er met iemand over gaan praten..desnoods met jullie huisarts..
of idd de kindertelefoon bellen..
succes

Toegevoegd na 6 minuten:
je kan ook dit nummer bellen het is de jongeren telefoon voor kinderen tot 18 jaar
je kan ze tot 20.00 bellen en leg hun jou probleem voor want pesten is hoe dan ook zinloos geweld

0800- 0432 (gratis)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet voor jezelf op te komen. Laat niet over je heen lopen.

Als je er over wilt praten kun je op school met een vertrouwenspersoon/decaan spreken over de situatie. Misschien is het een oplossing om naar een andere school gaan. De thuissituatie zou een veilige plek moeten zijn, je ouders moeten er dus voor zorgen dat je thuis niet gepest wordt. Als je geen steun hierin vindt kan misschien de school je ondersteunen en met je ouders spreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat wordt lastig...als je geen support van thuis hebt.

Heb je wel support van thuis ondanks de pesterijen thuis (bv van 1 van je of beide ouders) ga dan eerst met de leerling begeleider het pesten aankaarten. Goede kans dat op school niet eens bekend is dat je gepest wordt en nog minder door wie...
Helpt dat niet, of gaan de pesters door nadat ze zijn aangesproken neem dan daarna je ouder mee naar school om te praten.
Als de pesters dat niet nemen dan zal OF de school maatregelen moeten nemen, OF als ze dat verzuimen, kan je de leerplicht ambtenaar inschakelen.
Kan dan helpen om niet meer naar school te gaan en direct...dezelfde dag dus...zowel school als de leerplicht ambtenaar zelf te bellen..waarbij je aangeeft dat je zo onveilig bent op school dat je je daar niet meer durft te vertonen. (Let op, je ouder(s) moeten je hierbij steunen).

Als laatste , na meerdere waarschuwingen richting school, kan je ook noodweer gebruiken als je geleerd hebt hoe dat moet....wel dan direct de schoolleiding informeren en via je ouders de school aansprakelijk stellen voor de gevolgen omdat ze verzuimd hebben jou een veilige leeromgeving te bieden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het allerbelangrijkste is dat je thuis je rust begrip en liefde moet ervaren en niet gepest moet worden door bv ouders en broers of zussen.
Toch moet je om de tafel met elkaar om dit probleem te bespreken.
Jouw ouders moeten stappen ondernemen om jou te steunen door het aan te kaarten op school.
(zo nodig met het nieuwe schooljaar naar een andere school is een optie)
Dit moet voor jou een onhoudbare situatie zijn.
Probeer zowel thuis, bij familie, kennissen alsmede op school bijval en begrip te krijgen waar jij nu mee worstelt.
Veel sterkte en horen we nog wat van jou?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals Jezus zei: een deel van het zaad viel tussen de rotsen, waar het niet kon ontkiemen. Een ander deel viel op onvruchtbare grond, waar het ontkiemde maar al gauw weer stierf. Een derde deel echter viel in vruchtbare grond en daar schoot het op en werd een grote plant, die veelvuldig vrucht droeg. Jouw situatie is daarmee te vergelijken. Noch thuis noch op school bevindt jij je in vruchtbare grond. Als je daar blijft vertoeven, zul je niet kunnen ontkiemen tot een mooie plant die vruchten draagt. Je moet op zoek gaan naar betere gronden. Ik kan me voorstellen dat dat niet bepaald eenvoudig is als heel jonge persoon. Misschien zul je hulp nodig hebben van een volwassene.