Snooker is fascinerend... Hoeveel punten kun je bij snooker eigenlijk halen als je ALLE mogelijkheden benut?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Sport
3.9K

Het beste antwoord

In één beurt is 155 punten het maximaal haalbare, uitgaande van een foul met alle roden nog op de tafel en een snookerpositie die een free bal oplevert, van waar uit de zwarte gepot kan worden.

Toegevoegd na 1 minuut:
"During 2005, Jamie Cope made snooker's first registered 155 break in a practice match,there were witnesses to this but dasly no cameras."

(dasly moet waarsch sadly zijn)

http://www.sportscomet.com/Snooker-Pool/204989.htm

Toegevoegd na 2 minuten:
In theorie kunnen daar natuurlijk een willekeurig aantal fouls en snookers aan voorafgegaan zijn, wat het theoretisch totaal haalbare aantal punten onbestemd maakt

Toegevoegd na 5 minuten:
Het is blijkbaar zelfs mogelijk 162 te halen:

"If a player begins with a foul on the black then the penantly is 7 points. The opponent then may select a 'free ball' and then pots a black and so the maximum break of 147 then becomes a maximum score of 14 7 + 8 + 7 = 162"
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

147 is het hoogst haalbare.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rose
13 jaar geleden
Met een paar snookers vooraf is een hoger getal ook nog wel bereikbaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zijn er spelers die dat een of meerdere malen hebben behaald? Is er een kampioen op dat gebied?
rose
13 jaar geleden
Zie mijn antwoord...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jimmy White heeft de snelste 147 op zijn naam staan.
rose
13 jaar geleden
Volgens mij staat die toch echt op naam van Ronnie O'Sullivan...
rose
13 jaar geleden
Even opgezocht: O'Sullivan compiled the fastest 147 maximum break, which took 5 minutes and 20 seconds recorded in the first round of the 1997 World Championship. http://en.wikipedia.org/wiki/Maximum_break#Records
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja je hebt gelijk. Ik ben er alweer een tijdje uit. Hoe heet ook alweer die kale die ook wel mister 147 wordt genoemd. Hij doet nog wel het commentaar soms.
rose
13 jaar geleden
Is dat niet Steve Davis?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, hij is mister interesting.
Die ik bedoel komt uit de generatie alex higgens en ... Nou ja die namen van toen... Die man met de omgekeerde bril. Uit dezelfde generatie.
rose
13 jaar geleden
Dennis Taylor.