Waar in mijn hotelkamer kan ik mijn telefoon bewaren als ik weg ben?

Ik ga volgende week op vakantie en dan neem ik natuurlijk mn nieuwe mobiel mee.
Maar als ik naar het zwembad of strand ga of ff naar beneden om te eten ga ik niet mn mobiel mee nemen.
ik wil niet dat ie gestolen word door de schoonmaker, weet iemand een veilige plek?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mn oude mobiel heb ik weggegeven.
ItisILeClerc
12 jaar geleden
ga je dan zonder broek(zak) naar beneden om te eten?

Antwoorden (9)

in het kluisje op je kamer.
12 jaar geleden
Over het algemeen is er in een hotelkamer een kluis aanwezig. Daar kun je je telefoon en overige waardevolle spullen in bewaren.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op het moment dat je op je kamer kunt, kun je een persoonlijke code kiezen. De kluis wil alleen met deze code open (instructies staan er normaal gezien bij).
12 jaar geleden
In je koffer met een codeslot! ze kunnen hem niet open krijgen. Ook kan je hier andere belangrijke dingen instoppen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja das handig, nemen inbrekers de koffer mee ben je alles kwijt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, maar de code van mijn koffer is 0000 de simpelste code die er is en ik heb geen idee hoe ik m moet veranderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet slim...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow: code veranderen van koffer: Zit als het goed is een palletje bij je slot aan de binnenkant van je koffer.­
Zet eerst de code zo dat je koffer open kan.­
zet dan het palletje over
zet er een nieuwe code in, en zet tenslotte het palletje terug
Als er al geen kluisje in de kamer is dan kan je waardevolle spullen bij de receptie in een kluisje laten leggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Ook een goede suggestie :)
Ieder hotel heeft wel een kluisje, en schoonmaakpersoneel dat verdraaid goed weet, dat zij de eerste zijn die verdacht worden van eventuele diefstal. Die zetten hun baan niet zo snel op het spel voor jouw mobiel.
Ik denk dat er in hotels meer gestolen wordt door de gasten dan door het personeel
12 jaar geleden
Mijn voorgangers gaan er al bij voorbaat van uit dat je een kluisje op je kamer hebt, maar dat hoeft niet altijd het geval te zijn.

Als je het echt niet mee wilt nemen en niet steeds bij de receptie af wilt geven dan zou je het in een plastic zak kunnen doen en dan in je vuile wasgoed of tussen je schone kleren in een tas of koffer kunnen verstoppen. Maar hetzelfde probleem heb je natuurlijk met een camera.

Ik zou niet zo'n dure spullen meenemen (maar je/een oude mobiel) of anders zorgen voor een goede reisverzekering, hoewel die dikwijls ook niet alles uitkeren.

Maar je hoeft er echt niet bang voor te zijn dat een schoonmaker(ik neem aan dat je het kamermeisje bedoelt) je telefoon weg zal halen. Die mensen zijn meteen hun baan kwijt als ze zoiets zouden doen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat hotelpersoneel zoiets doet. En die gaan zeker niet in je spullen rommelen.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat gebeurt regelmatig hoor..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad platje, ik vertrouw ze ook niet blindelings.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en dan zal je zien dat precies ik te maken krijg met een kamermeisje (dank je :p) dat dringend geld nodig heeft dus mijn mobiel verkoopt.
ik neem het risico niet.
Een aantal opties die ik het vaakst gebruik:

1. Het kluisje in de kamer
2. In de koffer met een slot
3. Onder de matras van het bed :)
4. In een SCHONE onderbroek (want ik wil natuurlijk niet dat mijn mobiel gaat stinken :P )

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Elk hotel raadt af om waardevolle spullen in je kamer achter te laten. Het beste kan je het kluisje in je kamer gebruiken of je mobiel af geven aan de receptie. Als er op de kamer geen kluisje is, kan je er soms één huren aan de receptie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wow, je moet je mobiel niet achterlaten op je kamer als je bang bent dat ie gestolen wordt.
Naar het strand: doe hem in een plastic zak, dan is ie beschermd tegen zand en water.
Doe hem in een halszak of portefeuille.
Wil je hem toch achterlaten, dan is een kluis de eerste optie. Is die er niet, doe hem dan in je gesloten koffer. Cijferslot wijzigen staat hieronder.

Je kunt je oude mobiel terugvragen voor de duur van je vakantie.

Zit als het goed is een palletje bij je slot aan de binnenkant van je koffer.­
Zet eerst de code zo dat je koffer open kan.­
zet dan het palletje over
zet er een nieuwe code in, en zet tenslotte het palletje terug