hoe oud moet je zijn een hostel te boeken?

ik zou het liefst met mijn 15 al een weekendje weg willen maar ik weet niet als je dan al een hostel mag boeken.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
13.5K

Antwoorden (3)

18 jaar want dan ben je pas een rechtspersoon die een overeenkomst aan kan gaan. Vraag of een van je ouders het doet, zonder hun toestemming zou ik het toch niet doen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In een Stayokay mag je zelfstandig logeren als je 16 jaar bent.

In hun alg. richtlijnen staat:Iedereen is welkom in een Stayokay Hostel, van 0 tot ver boven de 80 jaar. Jongeren onder de 16 jaar dienen wel in het gezelschap te zijn van een persoon die 18 jaar of ouder is.
Ook buitenlandse hostels aangesloten bij Hostelling International hanteren geen leeftijdsgrenzen.

Dat houdt dus in dat je boven de 16 wel zelfstandig mag komen.

http://www.stayokay.com/index.php?pageID=3244

http://www.stayokay.com/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rustig maar, wyker :) het hangt er vanaf of de vragensteller misschien een vriend heeft van boven de 18, dan kan het wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heee! Een min! Waarom eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Flauwe min voor correct antwoord. +
Ligt eraan waar, met wie, en waarom. Als je Nederland wilt logeren met een man van 20 maak je weinig kans, aangezien jij 15 bent en hij niet je ouder kan zijn en als hij niet kan aantonen dat hij je broer is al helemaal niet. Sommige hostels zijn er erg strikt op.

Toegevoegd na 1 minuut:
Of als jij een man bent: vrouw van 20,,en oudere zus :P