Mag ik als 17-jarig alleen naar het consulaat voor een visum?

Ik moet een visum aanvragen voor mijn reis naar Amerika. Ik ben 18 als ik vertrek, maar als ik naar het consulaat moet ben ik pas 17. Mag ik dit alleen doen, of moet een van mijn ouders mee?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Vakantie

Antwoorden (2)

Vetrek en een visum aanvragen hebben opzich niets met elkaar te maken.
Ik denk dat een van jouw wettelijke vertegenwoordigers mee moet voor tekening.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je pas 17 jaar bent, dan moet 1 van je ouders meegaan. Je valt namelijk nog onder hun toezicht tot je 18de en zij zullen dus ook moeten tekenen.