Is het aanleggen van waterputten duur?

Kost het veel geld om waterputten in droge landen aan te leggen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
3.8K

Het beste antwoord

Dit stukje vond ik op onderstaande website:

Stop Poverty pakt deze slechte sanitaire voorzieningen aan door het bouwen van waterputten a € 875,- per stuk gemiddeld in India. De bodemgesteldheid, diepte en lokale leges zijn bepalend voor de uiteindelijke prijs. In Mozambique liggen de kosten hoger en komen minimaal op € 2100,- per stuk. De waterputten worden in het afgelegen Noorden geslagen met een aanvoerroute van ruim 2000 km vanuit Maputu, de hoofdstad van Mozambique. De prijs is vergelijkbaar met andere organisaties in omringende landen zoals Madagaskar en Malawi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De pompen/putten die het meeste aangelegd worden zijn duur en het duurt lang om ze gereed te maken. Plus dat ze door de mensen zelf vaak niet makkelijk zijn te onderhouden. Ik meende dat ze rond de 1000,- kosten, maar dat staat al in het vorige antwoord.
Touwpompen zijn goedkoper sneller te installeren en beter te onderhouden. Zie: