kan mijn hond mee naar Suriname?

ik heb een rottweiler (50 kilo) en ik vroeg mij af of deze mee kan naar Suriname en zo ja hoe gaat dat dan? wat zijn de eisen, hoe gaat hij mee in het vliegtuig (kennel? ), hoe zit dat met qaurantaine als we in suriname aankomen en als we terug komen in nl, kosten, waar en hoe regel je dat je m meewil nemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vakantie
4.3K

Het beste antwoord

Een aantal jaar geleden hebben wij onze hond meegenomen naar de Antillen:

1. De hond heeft een hondenpaspoort en een gezondheidsverklaring nodig. Daarvoor wordt hij onderzocht bij de dierenarts. Reken op zo'n 100 euro.

2. Je koopt een vliegticket voor de hond, (kosten voor de Antillen 550 euro, voor Suriname wellicht iets duurder) en een kennel.
Wij hebben de kennel op Schiphol gekocht, 175 euro.
De info hiervoor krijg je bij Schiphol of de luchtvaartmaatschapij waarmee je reist.
Onze indruk was dat er goed voor de hond werd gezorgd tijdens de vlucht. Hij krijgt eten en drinken en er is iemand die hem af en toe in de gaten houdt.
Als je geluk hebt mag de hond mee op jouw vlucht. Heb je pech, dan moet de hond op een ander moment mee met vrachtvervoer. Dat was bij ons het geval. Gelukkig werd de hond op de Antillen opgevangen door vrienden; wij kwamen later die dag aan.

3. Eenmaal aangekomen moet de hond in quarantaine. Bij ons was dat 5 dagen. Wellicht zijn de bepalen voor Suriname anders.

Hoe het met de terugreis gaat weet ik niet, wij woonden destijds enkele jaren op de Antillen en onze hond is daar, van ouderdom, overleden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hallo, ik zal je vertellen dat dat je rond de 500 kan gaan kosten, want eerst moet de hond in quarantaine, dan krijgt hij een spuit dan moeten er dingen geregeld worden met papieren etc dat kost je al 4 weken, ben je daar moet je dat ook daar weer gaan regelen mijn tip breng je hond naar familie waar die zo lang kan blijven of van die oppas bedrijven etc want het gaat je veel geld en tijd kosten