Wie weet uit ervaring wat het weer in koh samui is in oktober?

Een beetje regen is niet erg maar we willen ook zon zien, heeft iemand ervaring met reizen in oktober?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Vakantie
1.6K

Antwoorden (3)

Niet uit ervaring, maar als je wat rondkijkt op klimaatsites zal je zien dat in Oktober daar het moesson-seizoen begint. Er is dus grote kans op regen en dat kan dan ook wel gelijk een heel behoorlijke hoeveelheid zijn.

Oktober /November zijn eigenlijk de slechtste maanden als je daar heengaat voor mooi droog zonnig weer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat is zo'n beetje het regenseizoen.
Veel regen en weinig zon. Voordeel is wel dat zowel het regenwater als de omgeving rond de 20 graden is.
Ben twee keer in Thailand geweest in oktober. In 2004 en 2005.
In 2004 ben ik in Phuket geweest en dat viel mee.
In 2005 ben ik op Koh Samui geweest met bijgevoegd filmpje als resultaat.
Als je niet van regen houdt zou ik het niet doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben hier in 2011 geweest als einde van onze rondreis door Thailand, ruim 8 dagen hier geweest van eind oktober t/m begin november en slechts 1 dag regen gehad. En dan moet je denken aan een paar hoosbuien en verder een droge/grijze dag. Voor de rest 30/35 graden en strakblauwe lucht met volop zon gehad!

Ja, het is regenseizoen dan, maar dat betekent niet gelijk super slecht weer. Vaak zijn het (heftige) buien en klaart het tussendoor op. Maar als je echt op safe wilt spelen kan je beter in een andere periode gaan.