Hoe veilig is Tel Aviv/Israel?

Wij hebben vandaag een aanbod gekregen voor woningruil in Israel. Wij hebben al een aantal maal woningruil gedaan via een goede website dus daarop hoef ik geen reacties. Wij vinden dit een leuke, goedkope en veilige manier van vakantie vieren dus gelieve niet een hele discussie starten over woningruil.

Mijn vraag is: Hoe veilig is Israel? En wat zijn dé toeristische plekken om naar toe te gaan, mochten we definitief beslissen om van dit aanbod gebruik te maken.
Het huis ligt in een dorpje 15 km van Tel Aviv.

MSK

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Vakantie
2K

Antwoorden (2)

Tja daar is moeilijk een precies antwoord op te geven... Er is geen negatief reisadvies voor dat gedeelte, dus in feite is het veilig... Maar het zal een heel leuke vakantie worden als je het doet, want het is niet zo druk toeristisch daaro...

En de dode zee is een must, natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tel Aviv en omgeving zijn veilig. Het enige dat je zal opvallen is het grote aantal militaire heren en dames(!), maar dat is al tientallen jaren zo. Tot voor een paar jaar bliezen terroristen zich op, ook soms in Tel Aviv, maar de laatste tijd is het rustig. Israel is een prachtig vakantieland, maar alleen als je een oogje dichtknijpt voor de ellende die tientallen jaren oorlog teweeg heeft gebracht. Je ziet best voorbeelden van discriminatie van de Arabische bevolking (bij controles worden zij er tussen uitgepikt) en je merkt wat tientallen jaren oorlog met mensen doet. Je krijgt daar een hardere samenleving van. Als je wat met de Bijbelse verhalen hebt kun je natuurlijk je lol op, maar ook daarzonder ga je je amuseren. Kijk eens op:
AWM