Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In de 1e kamer is voor het voortgezet onderwijs besloten dat het aantal vakantiedagen per jaar met negen verminderd. Wat zijn daarvan de voordelen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
914
Cryofiel
11 jaar geleden
Misschien dat er minder d-t-fouten worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien :). Ik ben er nooit een ster in geweest. Ze moeten ook niet met van die gekke woorden komen zoals infinitief, OVT, VVT, OT, VT... Veels te ingewikkeld :). Met ingewikkelde termen iets uitleggen lukt niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar staat het artikel hierover, is dat vandaag besloten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niemand? Was dit nieuws deze week of niet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ongeveer die week. Of een paar dagen eerder. Niet veel langer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vreemd ik kan er niks over terugvinden...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

nadelen zie ik niet voordelen langer op school en meer tijd om wat te leren.
(Lees meer...)
ronron1212
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nadelen wordt niet naar gevraagd.
ronron1212
11 jaar geleden
Ja en Dounja mag toch wel even opnoemen of is dat verboden maar bedankt voor de min die nergens opslaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen min gegeven hoor...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jaa.. jaa... aha
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een + als bewijs...
De laatste jaren houdt de politiek zich veel bezig met het aantal uren dat middelbare scholieren moeten draaien in een jaar. Docenten (en de leerlingen zelf) klaagden er al geruime tijd over dat zij steeds meer uren per week gingen draaien.

Een scholier heeft maximaal 60 vakantiedagen in een jaar. Trek dat af van de 365 (/366) die hij heeft en je houdt 305 schooldagen over, minus het weekend: 217 dagen. Met de 1040-urennorm die de politiek aanhoudt kom je dus op een gemiddelde van zo'n 5 lesuren per dag.

Conclusie: het voordeel hiervan is dat de scholieren hun uren kunnen maken zonder overbelast te raken. (Eigenlijk geldt dat vooral voor al die ondergewaardeerde docenten.)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De economie word erdoor verbeterd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ken een heleboel nadelen, maar dat vraag je niet. Een voordeel ervan is dat het voortgezet onderwijs nu een even lange zomervakantie krijgt als het basisonderwijs, en dat is wel zo eerlijk. Nog een voordeel is dat ze nu in Den Haag denken dat hoe langer je leerlingen ophokt, hoe slimmer ze worden. En het houdt ook de docenten ietsje langer van de straat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding