Ik ga stoppen met mijn opleiding, in welke maand stopt mijn stufi?

Ik ga stoppen met mijn opleiding, dus ik moet ook mijn stufi stopzetten. De vraag is, als ik mij deze week laat uitschrijven van de opleiding en de stufi stopzet of ik nog aan het einde van de maand recht heb op uitbetaling stufi?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Als je stopt met studie, moet je je studiefinanciering terugbetalen
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
@Ritsuka, dat was mijn vraag ook niet. Als het goed is val ik onder de 1 februari regeling. Ben eerste jaars mbo niv 4 student. Vraag is, of ik recht heb op stufi als ik later stop dan de eerste vd nieuwe maand, dus of ik die maand nog recht heb op stufi.

Antwoorden (1)

Studiefinanciering wordt inderdaad berekend per maand. Sta je de 1e van de maand ingeschreven, dan heb je die maand nog recht op studiefinanciering en studenten OV.

Stufi wordt eind van de maand uitbetaald over de maand die dan al grotendeels voorbij is. Schrijf je je tussen 1 en 31 oktober uit, dan ontvang je in oktober dus nog studiefinanciering.

Bedenk wel dat je voor het hele schooljaar lesgeld moet betalen, ook als je per maand betaalt. Alleen als er een zwaarwegende persoonlijke reden is om te stoppen met de studie, en je voldoet aan de voorwaarden (zie link), heb je recht op teruggave van je lesgeld.

De 1-februari regeling heeft alleen betrekking op een aanvullende beurs en studenten OV. Een lening moet je sowieso terugbetalen. Lesgeld staat geheel los van deze regeling.