Albatros...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Albatrossen

Andere antwoorden (8)

een draak.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De albatros..

Toegevoegd na 3 minuten:
de... reuzenalbatros heeft de grootste vleugelspanwijdte met zijn vier meter......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een condor
als je het over vogels hebt.

Anders is het een olifant in de luchtruim van een vliegtuig.
Denk aan de film Dumbo Drop

Toegevoegd na 11 minuten:
Bij nader inzien ga ik voor dit antwoord

De Argentavis als back up voor het geval er niet zo zwaar getild wordt aan het woord "kan" i.p.v. kon

De Argentavis heeft een vleugel spanwijdte die tot 8 meter kon, (ruim twee keer zoveel als de reuzen albatros)

http://en.wikipedia.org/wiki/Argentavis
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Argenta, da's toch Latijn voor zilver? Die argentavis heet nu dus gewoon zilvervisje. En inderdaad, die vliegen niet meer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja het was een back up voor mn condor, die ik overigens wel echt heb gezien, in Antwerpen Zoo en in California. Als die hun vleugels uitslaan hoor je woef, woef... (geen blaffen)
Dombo, het vliegende olifantje
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste ooit vliegende vogel, Argentavis, was een reusachtige roofdier, zo groot als een licht vliegtuig.

Toegevoegd na 3 minuten:
Kijk maar eens op deze site:

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://notexactlyrocketscience.wordpress.com/2007/07/08/argentavis-the-largest-flying-bird-was-a-master-glider/&ei=D8kJSq3ICMK2-AbzwszmCw&sa=X&oi=translate&resnum=6&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dargentavis%26hl%3Dnl%26sa%3D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lekker origineel
Het grootste nog levende dier dat kan vliegen is volgens mij de potvis. Deze heeft echter nog wel moeite met landen.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De lammergier.
Niet de langste spanwijdte, maar wel groter dan de albatros - dit omdat ik de inhoud belangrijker vind bij groote-bepaling dan lengte.

(Is een 35cm. dikke Python van 3m. groter dan een dun slangetje vam 3,50m? Ik vind van wel.)