Kan ik onze combi oven nog gebruiken?

De binnenste ruit knapte in duizend stukjes, maar toch is het geheel nog in tact. Dus geen scherfjes die loslieten, gewoon allemaal barstjes. Garantie net verlopen, klusjesman laten komen ook zo'n gedoe en €€€.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
15.2K

Het beste antwoord

Ik zou toch proberen om garantie te krijgen. Bij Radar of kassa, heb ik een tijdje terug gehoord dat als een product kapot gaat binnen een tijdsbestek dat dat eigenlijk niet hoort, dat je dan altijd moet vragen om alsnog garantie. Dit omdat het product dan waarschijnlijk niet deugdelijk was. Het is altijd het proberen waard. Ik zou het echter met die ene ruit niet gebruiken. Te gevaarlijk! Ik hoop dat je succes hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer het toch, zo nodig op grond van coulance, te claimen. Misschien zijn er meer gelijksoortige gevallen bekend en sta je niet alleen.
Oven niet gebruiken want het is niet zeker of het loslaten van glassplinters meteen wordt opgemerkt en glas eten is niet goed voor je gezondheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou het risico niet nemen want er is nu geen bescherming meer voor de andere ruit en deze kan nu wel een klap hitte te verwerken krijgen.
Ik weet wel dat bij de Siemens combi de binnenruit erg vaak stuk gaat. Vaak is de ruit niet goed ingebracht en wordt de druk te groot op gegeven moment.
Ik weet niet hoe duur en hoe oud de oven was, maar een nieuwe ruit kost vaak al gauw €79,-
Ik zou eerder een nieuwe kopen als het al een oude oven was. Zo duur zijn ze niet meer tegenwoordig.
amc