hoe kun je het best een boom rooien?

Rooien hoe en wanneer?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hoe groot?
beetje ruimte eromheen of alles volgebouwd?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Boom is ongeveer 8/9 meter hoog en staat in kleine tuin,min of meer ingebouwd.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Ik zie er verder niets over terug maar voor het kappen van een boom heb je soms een kapvergunning nodig. Ik weet niet of dat in jouw geval ook zo is, en zo ja, of je die al hebt. Als je die niet hebt, hoop ik voor je dat niemand de boom mist, want daar kun je zo een gezeik mee krijgen. Eigen tuin of niet :-S
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@HeerVoldemo: goed punt.
Een boom van 8 meter is meestal klein (lees dun) genoeg om zonder vergunning te mogen kappen.
Maar zeker verstandig om dit te checken.

Antwoorden (2)

je hebt een zware kettingzaag (electrische) nodig, een bijl, en bij voorkeur iemand die er verstand van heeft, omdat je niet eerste zou zijn die een boom om wilde leggen en er onder belandde.
er zijn mensen die dit professioneel doen en misschien is het wel een idee om allereerst advies te gaan vragen bij zo iemand .

Toegevoegd na 5 minuten:
http://www.leovandervalk.nl/1035/bomen-kappen-oegstgeest.html

bomen kappen Oegstgeest

Bent u op zoek naar een hoveniersbedrijf dat u kan helpen met bomen kappen in Oegstgeest? Of naar een bedrijf dat het bomen kappen in Oegstgeest compleet voor u uit handen neemt? Denk dan eens aan Leo van der Valk Boomverzorging. Met reeds jarenlange ervaring en een grote –nog steeds groeiende- kring van tevreden klanten zijn we de perfecte partner om uw bomen te kappen in Oegstgeest.

Al onze medewerkers hebben diploma’s voor al het werk wat ze doen en dit samen met de ervaring maakt dat ze niets anders dan kwaliteit kunnen leveren. U zult er dus zeker van zijn dat als wij voor u bomen kappen in Oegstgeest, dat dit professioneel gedaan wordt. Buiten bomen kappen kunnen we ook alle andere facetten van boom- en tuinverzorging in Oegstgeest voor u verzorgen. We werken op een individuele basis en bij alle klussen staan de wensen van de klanten centraal.

Voor meer informatie of voor het maken van een afspraak kunt u bellen naar Vrij 071-4081051 of mailen naar info@leovandervalk.nl.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ie in een klein tuintje staat, kun je em natuurlijk niet in 1x van onderaf omzagen.
Dan moet je bovenaan beginnen met takken wegzagen.
Ik heb dit een paar weken terug nog gedaan met een boom van 10-12 meter hoog in een klein stadstuintje.

De bovenste takken heb ik vanuit mijn keukenraam op de eerste verdieping er af weten te krijgen met een goeie boomzaag op een lange steel van zo'n 4 meter. (te koop via onderstaande link).
Als je niet vanuit een raam of je balkon kan zagen zul je er in moeten klimmen,
De rest kon ik er allemaal afkrijgen met diezelfde zaag vanuit de tuin.

Toegevoegd na 19 minuten:
De beste tijd om een boom weg te halen is als er geen blad aan zit.
Omdat je dan niet al dat blad hoeft op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ hoewel die vast niet langer was dan 10 meter als je er vanaf de 1e verdieping bij kon met een steel van 4 meter, ik zal het maar visserslatijn noemen :-P
Wat waren de dikste takken die je met die takkenzaag door kon krijgen?
En hoe heb je de stam om gekregen? Die zagen op steel zijn er ook in een motorzaagversie. (en die zijn te huur) Soms zijn er op o.a. marktplaats mensen te vinden die goedkoop tot gratis werken als ze het hout mee mogen nemen.
Gratis is meestal alleen als ze de boom veilig kunnen laten omvallen, dus het zal wel iets kosten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die boom was misschien maar 10 meter, ik heb em niet opgemeten. Maar hij kwam tot het dan van mijn bovenburen, en die hebben ook 2 verdiepingen. De dikste tak was de stam zelf op grondniveau. En dat was een enorm gekloot omdat de zaag steeds klem kwam te zitten. De takken boven gingen allemaal vrij snel door. Al heb ik wel schade aan mijn schutting gekregen door vallende takken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Netjes, ik had niet verwacht dat je zoveel met een takkenzaag kan doen, scheelt natuurlijk dat ie nieuw was en van een goed merk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is echt een superscherpe zaag. Met 1 haal ben je al een halve cm in de tak.
Nieuw is ie niet. Ik heb em tijdelijk te leen van mijn pa, die er ook al flink mee bezig is geweest met een beukenboom.
Die boom bij mij was een soort wilg.