Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

als je een auto wilt kopen in duitsland (dealer/particulier) wat moet je allemaal doen/ weten, enz. om de auto te kunnen kopen?

via een (europese) automarktplaats een auto kopen in duitsland, schijnen er goedkope auto's te zijn.., maar hoe importeer ik een auto van duitsland hiernaar toe? wat komt er allemaal bij kijken? wat moet ik regelen, doen, weten, kunnen, betalen?

graag serieuze antwoorden!!!!

Toegevoegd na 7 minuten:
graag ook duidelijke antwoorden, want ik heb hier namelijk geen verstand van, vandaar dat ik het vraag...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Vervoer
3.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

je moet importheffing betalen
je moet een Nederlands kenteken aanvragen
Je mag met nl rijbewijs in Nederland niet rijden in een auto met duits kenteken.
Dus ofwel slepen of nummerboard wisselen op de grens anders boete.

auto kopen voor 14k komt er totaal 3-4k bij aan extra kosten.

Toegevoegd na 5 minuten:
Als je er echt geen verstand van hebt wellicht een idee om het uit te besteden. Dasimport

toch zelf doen lees dan onderstaan artikel goed door. bron2
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf een auto importeren is echt niet zo onmogelijk hoor.
Voorwaarde is dat je in ieder geval een beetje Duits spreekt, Duitsers spreken nu eenmaal maar zelden Nederlands.

Kijk eerst eens of je met openbaar vervoer bij de verkoper kunt komen zonder dagen onder weg te zijn.

Met een Nederlands rijbewijs mag je in ieder geval een proefrit maken, wat je zeker moet doen.
Als je dan zeker weet dat dit de auto is die je wilt sluit je een koopovereenkomst en gaat met de verkopende partij naar het strassenamt (kentekeninstantie) en koopt een export kenteken. bij dit kenteken zit behalve de noodzakelijke documentatie ook een verzekering. Je kunt kiezen voor meerdere dagen of weken. 2 weken is ideaal.