Zit er verschil tussen het beantwoorden (optie 'Antwoord') en het reageren op een vraag (optie 'Reactie') op de website van GoeieVraag?

Wellicht is deze vraag al vaker gesteld. Maar ik denk regelmatig dat een vraag nog niet is beantwoord, als er 0 antwoorden staan. Toch komt het heel regelmatig voor dat er dan wel verschillende reacties bij staan, maar die staan dan in de categorie 'Reactie'. Ik vind dat lastig, en het wordt volgens mij volstrekt willekeurig gebruikt (m.u.v. het reageren op de opmerking van iemand die een vraag beantwoordt). Wanneer word je geacht welke optie te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dank voor de antwoorden. Iets dergelijks had ik in gedachten, maar het onderscheid vond ik wat vaag. Ook omdat er m.i. regelmatig antwoorden bij de reacties staan. Maar het staat inderdaad bij de FAQ, zag ik nu.

Het beste antwoord

Een antwoord moet daadwerkelijk een antwoord zijn.

Bij een reactie kan je verduidelijking vragen, in het nette commentaar geven, of een antwoord suggereren waar je echter helemaal niet zeker van bent.
Ik geef ook wel eens een reactie als ik geen zin heb er een compleet verhaal van te maken, of om alleen een hulpvaardige link door te geven.

Een antwoord wordt strikter gemodereerd dan een reactie.
Rieneke1
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit antwoord is feitelijk en bevat de meest juiste informatie.

Andere antwoorden (2)

Antwoord is een echt antwoord op de vraag.
Reactie is: ja dat zou kunnen, nee ik denk het niet. Misschien zou je dit of dat kunnen doen. Reactie is dus volgens de voorschriften geen echt antwoord maar meer een mening. En meningen mogen niet omdat het geen discussieforum is. ( Ik denk vaak dat ik een antwoord geef, en dan wordt het door de moderator gezien als reactie. Dus die verplaatst het dan naar de reactie.
9 jaar geleden
Je kiest voor 'antwoord' als je (jawel) een antwoord hebt op de vraag, feitelijke inhoud. Meningen kunnen een plaats krijgen bij reacties.
Soms zijn de moderatoren van mening dat een antwoord een reactie is. Dan wordt het verplaatst.
Sommige vraagstellers vergissen zich en plaatsen hun antwoord bij de reacties, misschien omdat ze vinden dat het onvoldoende onderbouwd is.