Wat gebeurt er met je haar als je het met plas zou wassen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
16.9K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je op het idee om over zoiets na te denken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb wel gekkere vragen gelezen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan even geen voorbeeld verzinnen, helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
weer een vraag over plas de zoveelste dit weekend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
belachelijke vraag. Jij hebt wel een heeeele saaie zondag, dat je op zo'n vraag komt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet wel een lekkere shampoo voor je : het heet "Golden Shower".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het gewoon proberen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan t ook niet zo gek bedenken of er is wel een website over te vinden.... http://goudentips.org/urinetherapy.html morgenochtend allemaal op hetzelfde tijdstip aan het ontbijt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand kan hier een antwoord op geven tenzij ze het zelf hebben geprobeerd...
Dus ik zou zeggen waar wacht je nog op ?

Antwoorden (15)

Dan gaat je haar stinken ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er gaan verhalen rond die zeggen dat (ochtend)urine de haargroei bevordert en dat het haar er een gezonde glans van krijgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar ik weet niet of het zo fris ruikt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het laten groeien dus ga ik dan maar eens proberen ;-):P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@colconbri: even laten intrekken en dan zéér goed uitspoelen. Daarna eventueel een luchtje in het haar spuiten. (Nee, ik heb er geen ervaring mee..)
@Rick: ik ben benieuwd naar je ervaringen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil het óók laten groeien! Heb plek zat. Bedankt voor de tip en een plus Cindy
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@TegenXinnig: graag gedaan, verander je je avatar als het gelukt is?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer eerst maar eens op je haar te plassen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha, goeie Ed :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je morgen iemand tegenkomt met een Tena lady op zijn hoofd: Dan ben ik het!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cindy: Als je het niet erg vindt ga ik het niet uitproberen! XD @eddijst: Voor een man is dat wel makkelijker, denk ik ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ineens moet ik aan die vraag van Knuffelbeer denken! XD (Als ik van een flat naar beneden plas,en er staat iemand naast mij...kan hij mij dan horen plassen?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er twee vragen in eens beantwoordt !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een zeikvragen zeg.
Als je je haar met plas zou wassen en niet uit zou spoelen, dan hou je de mensen rond om je heen op gepaste afstand. Dan stink je waar je staat!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij stikt je haar dan heel erg.
Misschien glanst je haar dan wel heel erg??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In je plas zitten nog altijd veel goede stoffen, er zijn zelfs mensen die het drinken!!
Maar als haargroeimiddel?
Er zit veel stikstof in, daar groeien de plantjes goed van.
De worteltjes van haar zitten in je huid en niet in de grond, dus denk ik dat het niet helpt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mee eens Ed, goede stofjes
maar of je haar er ook schoon van wordt??
"Wij waren vorig jaar op vakantie en de eigenaresse van het appartement was helemaal kaal geweest. Nu is zij naar een homeopaat gegaan. Deze heeft haar gezegd het
hoofd met urine in te smeren. Liefst ochtend urine. Zij heeft haar haar weer helemaal terug gekregen."

Er schijnen geruchten te zijn dat het de haargroei stimuleert. Het is alleen nooit bewezen of wetenschappelijk onderzocht. Echter zijn er wel veel mensen heilig overtuigd van de helende eigenschappen van urine.
Zo menen ze dat een mengsel van aardappel, zwavel en verhitte, oude urine het beste de haaruitval tegenhoudt (ik weet dat smerig klinkt).

Lees deze website voor een uitgebreide uitleg:

http://www.universal-tao.com/article/urine_therapy.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat er dan niet zo veel gebeurt.
Je spoelt het na het wassen toch weer uit,
net als je met zeep zou doen.

Dus de eventuele geur zal snel genoeg vervliegen.
Urine bevat, naast water, in water oplosbare afvalstoffen van de stofwisseling, vooral ureum en anorganische zouten.
Dus als je het niet goed uitspoelt dan blijf je wat van de afvalstoffen zien, zoals zout.

Als je toch bezig bent:
Urinetherapie (ook: urotherapie) is het op regelmatige basis drinken van eigen urine met het oog op genezing van kwalen en ziekten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je je haar wast met urine, dan stink je een uur in de wind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het haar krijgt een hele mooie kleur en groeit harder
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Be my guest...
Vroeger werd in de textielindustie de urine als bleekmiddel gebruikt. De textielarbeiders in Tilburg brachten werden daarom ook wel kruikenzeikerds genoemd.
In urine zit ammonia, of ammoniak (kan het verschil niet goed onthouden). Dat heeft in ieder geval een blekende werking.
Je krijgt er geblondeerd haar van. Maar wel uitspoelen voor de stank.
Waarom zou je dit willen, eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel stevig kapsel, je hoeft geen haarversteviger te gebruiken. Hahaha wat een vraag, wil je dit uit proberen, dan probeer je dat toch.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, je zou wel eens een hele nieuwe vriendenbron aan kunnen boren.
Nadat je spontaan van haarkleur veranderd bent:

" In Zuid-Sudan wonen de Dinka's. Hun hele bestaan draait om de edele beesten met de grote horens, watoessirunderen.
Met de urine van de runderen wassen de Dinka's zich, waardoor hun zwarte haar op den duur rood kleurt. Het wassen met urine bespaart niet alleen kostbaar drinkwater, het maakt ook dat
de Dinka's naar hun runderen gaan ruiken, wat eenwording met de kudde bevordert"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
niet echt iets bijzonders.
echt schoon wordt het er niet van denk ik.
wat is de reden dat je je haar met plas wilt wassen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met verse urine : weinig, en als je het goed uitspoelt, gaat het ook niet zo stinken.
Met oude urine : dan zou je het kunnen bleken en uitdrogen. Lastiger uit te spoelen ds grotere kans op stank.

Haargroei kun je enigszins stimuleren door je hoofdhuid regelmatig te masseren, zodat de doorbloeding goed is en de haarwortels optimaal gestimuleerd (van zuurstof voorzien) worden, zodat je op lange termijn heel iets gezonder haar zou kunnen krijgen. Waarméé je masseert maakt niet zo veel uit, zolang het haar er maar niet te veel van uitdroogt, want dan breekt het makkelijker af. Urine staat dus niet bovenaan het lijstje, maar is an sich niet beter of slechter dan shampoo, thee, bier, ei, of weet ik veel wat mensen allemaal in hun haar willen smeren.

Alle haargroeimiddelen die claimen te werken, zijn alleen maar werkzaam door de massage, eventueel in combinatie met iets dat het haar een beetje voedt. Lanoline is de meest natuurlijke stof die de grootste kans op resultaat geeft ; het is wolvet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoorde een paar weken geleden voor het eerst van de theorie dat je roos effectief kunt bestrijden met urine. Nu heb ik al járen last van roos, en niet zo’n beetje ook, en ik heb echt alle tips van de huisarts en het internet al een keer geprobeerd. Behalve deze. Ik had hier nog nooit van gehoord en ik vond het ook wel erg ver gaan. Maar toch... Na enige overtuigingskracht van mijn vrijdenkende vriend en mijn aanhoudend jeukende hoofdhuid heb ik het drie weken geleden uiteindelijk wel gedaan. Ochtendurine in een potje, sponsje en een handdoek. Voorover hangend heb ik mijn hoofd voorzichtig ingedept (ik was als de dood dat ik het over mijn gezicht zou gieten...) en een half uur in laten trekken in een handdoek en daarna onder de douche uitspoelen. Ik kan er kort over zijn: het werkt. Het is bizar maar waar. Ik heb tot nu toe geen schilfers en geen jeuk meer gehad. Eerlijk gezegd ben ik zelf nog steeds verbaasd hoe makkelijk het was en groot het effect is. Dus als je net zo wanhopig bent als ik, dan zou je het erop moeten wagen. Kwaad kan het in ieder geval niet :D