Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Krijgt mijn partner AOW-toeslag, als ik zelf stop met werken?

Mijn partner is 10 jaar ouder dan ik en heeft recht op toeslag, als ik geen inkomsten meer heb. Geldt dit ook, als ik zelf besluit om te stoppen met werken? Of geldt dit alleen bij ontslag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Beide gevallen niet.


Voor "nieuwe gevallen" is de toeslag vanaf 01-01-15 afgeschaft. Als er toen geen recht op een toeslag bestond, dan nu ook niet meer.


"De AOW-toeslag voor een partner is vanaf 2015 vervallen. Daarvoor kon u een toeslag boven op uw AOW-pensioen krijgen als uw partner nog geen AOW kreeg en niet te veel verdiende. Heeft u al een toeslag? Dan houdt u deze zolang uw partner niet te veel verdient.
U krijgt geen toeslag als u:

    nu voor het eerst AOW krijgt, of
    vanaf 1 januari 2015 of later samen woont, of
    eerst geen toeslag kreeg omdat uw partner te veel verdiende. Ook als uw partner nu minder gaat verdienen, kunt u geen toeslag krijgen."
(Lees meer...)
Computoon
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik schreef: mijn partner heeft recht op toeslag. Had al toeslag voor 2015 en blijft die dus houden. Als ik ontslag krijg of om welke reden ook minder ga werken, krijgt mijn partner meer toeslag. Mijn vraag is: behoudt hij dat recht op toeslag, als ik zelf besluit om te stoppen met werken?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding