Wat doet de Rabobank eigenlijk met die enorme winst?

De Rabobank heeft in zijn halfjaarcijfers bekend gemaakt dat er 1.7 miljard winst is gemaakt. Dat is veel geld.
Wat gebeurt er eigenlijk met al dat geld?
Wordt het b.v. gereserveerd voor overnames, wordt het opgepot, wordt het belegd, wordt het uitgekeerd aan deelnemers in de cooperatie, of geinvesteerd in nieuwe kantoren etc.?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.6K

Het beste antwoord

Rabobank is een van de weinige banken, waar boeren nog heel veel te zeggen hebben en tot nu toe maar goed ook. Boeren wijsheid heeft de Rabo ver gebracht en is ook een van de weinige banken die de crisis goed door is gekomen. Terwijl andere banken maar een ding voor ogen hielden dat was groeien groeien en maar groeien en daar door verloren zij totaal de grip op hun eigen kapitaal dat werd steeds meer vreemd. De Rabo niet zij bleven een bank niet te groot met veel risico's . Dus valt het nu op dat zij winst maken en de andere nog niet die moeten nog even de wonden likken.

Toegevoegd na 1 dag:
Een groot deel zullen ze moeten investeren in de nieuwe eis om 7 % aan contanten te moeten hebben en ook reserveren. De Rabo is een van de grootste krediet verstrekkers dus ze zullen nog meer kredieten verstrekken en daaruit weer meer winst kunnen maken. Maar ook geeft de rabobank geld aan verenigingen die zich aanmelden bij regio kantoren en dat is toch ook leuk. Het gaat dan niet om enorme bedragen maar ze doen het wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Het word voor een deel uitgekeerd aan deelnemers in de cooperatie.. Maar denk dat ze de winst ook gebruiken om reserves e.d. aan te leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat ze winst maken.. .maken ze wel bekend wat ze er mee doen niet..
het zal wel weer veel in sponsoractiviteiten verdwijnen, je komt er niet achter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denkt aan marketingonderzoek zodat ze verschillende punten kunnen verbeteren.
Ik heb ergens gelezen dat de site van ing het slechtst beveiligd is,
misschien bedenken ze wel een nieuwere veilige manier om in te loggen.
Maar ik denk dat ze niet bekend zullen maken wat ze ermee hebben gedaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ING zal heus wel slechtbeveiligd zijn, maar de vraag gaat over Rabobank en winst. Je steekt sowies niet 1,7 miljard euro in het verbeteren van een website.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oh sorry verkeerd gelezen
ing bedoel ik
ze kunnen ook nog onderzoek doen naar punten die verbeterd zouden kunnen worden
Vastgoed misschien?
Kijk een naar de RaboTower in wording. En da's nog maar één van de de nederige 'optrekjes' die RabO momenteel realiseert.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat een flink bedrag zal worden uitgekeerd aan bonussen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De rabo heeft geen klanten, maar leden. Deze leden krijgen de mogelijkheid om ledencertificaten te kopen. Dat zijn een soort aandelen in de bank. Een deel van de winst wordt uitgekeerd aan de houders van de ledencertificaten.
Verder wordt er ook elk jaar een deel zogenaamd 'cooperatief dividend' uitgekeerd. Dat zijn giften aan goede doelen, waarbij de leden dan mogen bepalen welk goed doel een gift krijgt.

En er zal natuurlijk ook winst gemaakt worden en geïnvesteerd worden in van alles en nog wat. En bonussen, ja dat ook....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestedingen die uit de winst worden gedaan kun je volgen in de jaarrekening. Winst wordt toegevoegd aan het eigen vermogen of wel reserves.
Deze staan in een jaarrekening. Als er nu dividend wordt uit betaald of investeringen worden gedaan kun je dat zien aan dat vermogen aan de activa
ronron1212
13 jaar geleden
De Rabo moet net als alle andere banken 222% geld (activa) in kas houden om allerlei risco's af te dekken van hun hypotheken en leningen Een bank die dat goed voor elkaar heeft heeft net als Rabo een zg. triple A (AAA) status. Ze potten dus en gezin de recente crisis terecht. Verder hebben ze natuurlijk winstdeling in de cooperatie.