Waarom kan je pas een vraag na 1 uur sluiten?

Ik had het goede antwoord gevonden, en dan kon ik hem nog niet sluiten, waarom is dit ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat dan iedereen de kans krijgt een waardevol antwoord op jouw vraag te geven. Als je het al meteen bij het eerste het beste goede antwoord zou sluiten, zouden (misschien) andere betere antwoorden niet meer geantwoord kunnen worden.
En dat zou sonde zijn, nietwaar?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Om iedereen rustig de tijd te geven om te reageren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de makers van de site dit zo gebouwd hebben.

De achterliggende grond is waarschijnlijk dat ze voldoende vragen tegelijk open willen hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien komen er nog meer goede antwoorden of een nog beter antwoord. Een uurtje vinden de makers van deze site daar een redelijk minimum voor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat zodra hij gesloten is, dus niet meer in het rijtje open antwoorden staat waar het meest gekeken wordt.

Zo is de kans groter dat iemand die een goed antwoord geeft, daar ook nog wat waardering voor krijgt in de vorm van plusduimpjes. Waarvan het wel redelijk is dat hij deze ook mag ontvangen, zeker als het een juist antwoord is.

Sluit je de vraag dan is de vraag minder toegankelijk in de zin van minder snel gevonden/ tegegekomen per toeval. Dat ontneemt deze fantastische beantwoorder de waardering waar hij wel "recht" op heeft.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals bij dit antwoord bijvoorbeeld. :-)
Omdat de kans bestaat, dat je een nog beter antwoord krijgt en om iedereen in staat te stellen een antwoord te geven. Eigenlijk is een uur te kort.