moet deze regering worden verjaagt,ten gunste van onze bijen?

Waarom wordt insecticide nog steeds niet verboden, ondanks dat er massaal bijen uitsterven ? Moet er een revolutie komen om onze voedselstroom te gaan beschermen.?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (4)

Ik ben een dochter van een imker en die leerde mij dat honing het voedsel is dat 's winters voor de bijen is. De mens neemt die honing weg en daar voor in de plaats krijgen de bijen suikerwater. Al generaties lang. dat is de dooddoener en natuurlijk al die insecticide's komen daar dan nog eens overheen. Blijft: honing is voor de bijen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De grootste vijand van de bij is de varroa-mijt en niet de pesticide hoor... Dat is een klein diertje dat massaal op een bij leeft en die uitzuigt tot hij dood is...

Met de pesticide én varroamijt zijn de bijen wellicht gedoemd om uit te sterven helaas...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee, maar hoeveel bijen moeten er dan in het Torentje?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien moet je ter verduidelijking nog even vermelden waarom bijen zo belangrijk zijn voor ons mensen. De gemiddelde Nederlander zal het ogenschijnlijk niet veel uitmaken of deze diertjes er nu met veel of weinig zijn en ze soms ook verwarren met wespen die veel vervelender zijn.

Bijen helpen bij de bestuiving van een groot aantal planten en fruitbomen waarvan wij de gewassen eten. Zonder activiteit van de bijen zijn er ook minder vruchten en dat zou economisch ook een ramp zijn.

Ik denk wel dat er ingegrepen moet worden, maar vind het een slecht idee om mensen of bijen te verjagen.