Goeievraag.nl of Goeievraag.be

Waar zit het verschil tussen goeievraag.nl en goeievraag.be
Behalve de nl en de be (voor de slimmerikken)
Wanneer ik een vraag stel waarvan ik denk dat die makkelijker in België kan beantwoorden kom ik op de site .nl terecht. Wanneer ik op het internet surf kom ik steeds bij de nl site terecht ook al klik ik op .be???
Iemand een verklaring?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Goeievraag wordt vanuit Nederland door Sanoma digital geleid. De hoofdwebsite is daarom http://www.goeievraag.nl

Omdat de website zich ook richt op het Belgische publiek is er een alternatieve URL met een be domein. Deze verwijst welliswaar naar een andere server, maar de gegevens komen uit dezelfde database. Daarom maakt het ook niet uit op welke site je de vraag stelt.

Als je op de belgische website zit, blijft het .be domein er wel achter staan. Het is geen gewone redirect naar de Nederlandse website.

Waarschijnlijk domineert het .nl domein in Google omdat de hoofdsite de nl site is.

Toegevoegd na 6 minuten:
Goeievraag.be en Goeievraag.nl komen beide uit op dezelfde server, namelijk 62.69.177.59. Waarschijnlijk is dat een loadbalancing server die de aanvraag verder afhandelt. De website zelf kan aangeven dat iemand die .be intypt in de URL ook .be blijft zien en dat google alles alleen onder .nl indexeert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Geen verschil.

Puur een extra domeinnaam extensie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geen enkel verschil, goeie vraag richt zich op de Belgische en de Nederlandse markt. En daarom hebben ze twee domeinnamen opgevraagd welke allebei identiek zijn.