Is het hier gewenster om een vraag met deelvragen te stellen of allemaal aparte vragen met min of meer hetzelfde onderwerp?

Soms zie je mensen die 3-6 vragen over een onderwerp stellen, hadden die dat in een vraag met deelvragen moeten vragen of doen ze het correct door losse vragen te stellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Omdat de moderatoren altijd maar blijven verwijzen naar de richtlijnen heb ik daar maar eens gekeken. Daarin staat dat een vraag niet is toegestaan als de vraag reeds eerder gesteld is. In dat opzicht zou je dus meerdere verschillende vragen over 1 onderwerp mogen stellen. Er is echter wel een 'maar', want.....:

"Het is niet toegestaan om herhaaldelijk en in korte tijd over één onderwerp vragen te stellen, ook niet met kleine nuanceverschillen. Het is daarbij niet van belang of deze vragen door één, dan wel door meerdere personen worden gesteld. Vervolgvragen dienen te worden gesteld door de eerder gestelde vraag uit te breiden. Daarbij kan eventueel de tijd die de vraag openstaat worden verlengd. "

De moderatoren hebben dus blijkbaar liever niet dat je GV overstelt met allemaal deelvraagjes over één onderwerp. Of iets een nuanceverschil is of echt een hele andere vraag over hetzelfde onderwerp is natuurlijk subjectief en overgelaten aan het oordeel van de moderatoren.

Toegevoegd na 24 seconden:
Overigens vond ik die vragen over de Xbox ook wel irritant ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha precies daar was mijn vraag ook op gericht ja en volgens mij was er gisteren iemand een hele rits Wii vragen aan het stellen was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Quote: "Omdat de moderatoren altijd maar blijven verwijzen naar de richtlijnen heb ik daar maar eens gekeken." Goed zo! plusje dan ;o) Enige opmerking hierbij is dat de moderatoren het beleid uitvoeren van de site. Sanoma heeft een kenniswebsite gebouwd, waarbij het beste antwoord beloont wordt met punten. Als je allemaal verschillende deelvragen gaat stellen is een vraag vaak niet eenduidig te beantwoorden. In korte tijd veel vragen over een onderwerp posten is ook voor de GV-ers vaak niet leuk omdat je dan niet de antwoorden op je eerste vraag af wilt wachten. Dat is ook niet zo netjes. Je kunt dan beter goed nadenken over een gerichte vraag waarop mensen goed antwoord kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@som: Zo teruglezend klinkt het toch wel negatiever dan ik het bedoel. Elke groep mensen heeft nu eenmaal richtlijnen nodig en een aantal mensen die toeziet op de naleving ervan. Daar kun je het dan weer mee eens of oneens zijn, maar dat heeft ook weer niet zo veel zin. En inderdaad, voor GV-ers is dat ook niet leuk/handig. Voor specificaties en vragen over een product kun je dan beter naar kieskeurig.nl ofzo.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Alknobe: Ik vind het ook een prima antwoord. De richtlijnen zijn door Sanoma bepaald om de site een bepaalde richting op te sturen. Er zijn als zoveel discussiefora, daarom wil Sanoma met Goede Vraag niet die kant op. Goede Vraag is een kenniswebsite en vooral ook daardoor zijn er een aantal strenge richtlijnen.

Andere antwoorden (1)

Ik denk dat het handiger is om ze apart te stellen. Dan heb je meer kans om echt antwoorden te krijgen op al je vragen. In een vraag met deelvragen wordt er al gauw eentje overgeslagen lijkt me.