Is een goede vraag een 'goeie vraag!' wanneer hij moeilijk te beantwoorden is? Of juist niet?

Wat zijn de criteria op dit gebied van goeievraag.nl
Soms zie ik mensen echt een moeilijke vraag stellen waar je echt even over moet nadenken. Toch zijn er maar weinig die dan de button 'goeievraag!' gebruiken terwijl er soms wel tig antwoorden zijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Een goede vraag zou voor veel mensen interessant moeten zijn, (een moeilijke vraag is toch wel via internet te achterhalen)! en bovendien is een goede vraag voor iedereen weer wat anders, omdat we vaak toch andere intresse`s hebben. een goede vraag zou iedereen wel willen beantwoorden, dus gezien het aantal reactie`s op een vraag kun je wel opmaken welke onderwerpen interessant gevonden worden. (zoals spiritualiteit, politiek, enz) maar GV word veel gebruikt als vermaak om anderen te verbeteren, en te reageren op fouten etc. ik vond zelf de vraag: waarom noemen ze een hond een hond? van de slechtste vragen ooit. maar dat zal voor iedereen wel anders zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Dat is geheel en al aan jouw eigen beoordeling. Als jij het een leuke of goede vraag vindt, dan kun je een punt uitdelen.
Ik doe het altijd als ik denk: "Hee, dat is een originele vraag, daar heb ik nog nooit bij stil gestaan, hoe zou dat zitten?"
En vragen die je in 1 minuut op kunt Googelen vind ik dan weer wat minder, maar iedereen mag het voor zichzelf bepalen.
AWM
14 jaar geleden
Ik vind een vraag een goeie vraag als hij je tot denken aanzet, als je direct vindt dat wil ik ook graag weten of als hij origineel is of grappig
En ik vind dat je dat ook moet aangeven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor mij is een goede vraag een vraag die me aan het nadenken zet en waar ik soms best even diep moet graven voor het antwoord. Daarnaast helpt het als het iets is wat ik me zelf ook al eens heb afgevraagd of waarvan ik denk : he, dat wil ik ook wel eens weten, effe googelen.
Maar ook een vraag die heel veel reacties oproept of de basis is van een pittige discussie, verdient van mij na enige tijd de status van 'goede vraag'.

Eenvoudige vragen waar een boel antwoorden rechtstreeks knip- en plakwerk bevatten waardeer ik eigenlijk nooit als goede vraag, en daar deel ik ook weinig duimpjes uit (alleen bij echt foute antwoorden).

Een goede vraag is voor mij een vraag die iedereen kan beantwoorden, waarop dus 'het' goede antwoord niet meteen door de eerste de beste gegeven kan worden, en die mensen aan het nadenken zet. Maar ook eenvoudigere heel slimme vragen kan ik als zodanig waarderen. Informatievragen echter nooit, en flauwe vragen ook niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind een goeie vraag een goede vraag als ik gelijk denk: tsja... goede vraag...
Het is voor mij een kwestie van gevoel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goede vraag is voor mij op de eerste plaats een vraag waarvan je het antwoord niet binnen een minuut te voorschijn kunt googelen.

Verder kan het een vraag zijn die je eens wat verder laat nadenken over een onderwerp.

En tot slot kan het een vraag zijn waarvan je denkt: o, zit dat zo! Nooit geweten! Iets waar je echt iets van leert, zogezegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de vraag iets met je doet, is het voor mij een goeie vraag. Dit kan varieren van nadenken, tot prikkelen, van verrassen tot het opdoen van nieuwe kennis. Het hoeft dus niet perse een moeilijke vraag te zijn, maar wel eentje die iets met me doet.

Het valt mij soms ook op dat mensen een goeie vraag niet altijd markeren. Ik denk dat deze knop toch regelmatig onbewust over het hoofd wordt gezien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Moeilijk of niet, het maakt allemaal niks uit. Als je maar het juiste antwoord krijgt.