Hoe is de 'norm' hier op goeievraag wat betreft het aantal vragen dat je stelt?

Ik weet dat je een beperking hebt wat betreft het aantal vragen wat je kunt stellen naar gelang je niveau. Maar dat aantal vragen is best wel veel, en veel mensen hier stellen bijvoorbeeld maar 1 vraag per week.

Dus mijn vraag is nu, wat is de norm, wat is wenselijk? Zelf stel ik namelijk heel graag vragen, meestal stel ik 1 vraag per dag, maar soms ook wel 2. Is dat dan ergerlijk, of is dat geen probleem?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Zolang het niet 10 vragen in een kwartier zijn is het niet erg. Dan word het zo overspoeld door dezelfde persoon :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha daar heb je gelijk in Kimath, vooral als die vragen ook nog eens allemaal op elkaar lijken. Stelt iemand bijv. een vraag: Wat voor soort hond zal ik nemen? En dan: wat voor voer is het beste voor een hond? En dan: Hoe vaak moet een hond uitgelaten worden? etc etc
Kimath
12 jaar geleden
In plaats van alles in 1 vraag te stellen :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha ja inderdaad. Alhoewel het voor nieuwkomers hier soms wel wennen is, want goeievraag heeft best wel een soort van 'sociale code', die deels natuurlijk wel uitgelegd wordt, maar die je deels ook wel moet aanvoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat versta jij dan onder een goede vraag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel maar vragen hoor, alleen is het wel beter als het een beetje interessante vragen zijn en niet vragen die je
snel op het internet kunt opzoeken, want dan worden sommige mensen geirriteerd.

Het beste antwoord

Dat is geen enkel probleem. Als het maar leuke vragen zijn. En niet alleen over jeuk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, nou ik heb welgeteld 1 vraag over jeuk gesteld, en dat is ook wel even genoeg hoor. Leuke vragen, ja die zitten ertussen, maar ook wel persoonlijke dilemma's. (Al doe ik dat echt niet elke dag hoor)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vragen over jeuk stel ik zelf wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ahh ik ga die reacties niet meer lezen hoor, ik had al jeuk en nu word het erger!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De reacties zijn juist het leukst en worden het minst gemodereerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha dat is zo ja, er is hier tenminste ook plaats voor een beetje humor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeuk is leuk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nog geen enkele vraag over jeuk gesteld... Ja jeuk is leuk! Ik begin nj ook jeuk te krijgen.!

Andere antwoorden (6)

Dat is wat jezelf prettig vind. Als je veel vragen hebt kun je ze volgens mij allemaal wel stellen. zoveel vragen krijg je wel.

Sommigen vinden het fijn om alleen te beantwoorden en dat is ook prima. Ik stel alleen een vraag als me iets te binnen schiet maar niet maar zo om het vragen.
Die vragen die daarvoor bestemd zijn vind ik wel ergerlijk. Alsof iemand denkt: wat zal ik nu eens vragen....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ eigenlijk zijn dat raadsels omdat ze er zelf een antwoord op weten.
Ik denk dat er toch niet echt een norm is.
Vragen moeten WEL aan de richtlijnen voldoen en daar staat bijv wel duidelijk in dat je niet vlak na elkaar veel vragen over vrijwel hetzelfde mag stellen.

Maar....... Ik zou zeggen doe gewoon zelf een onderzoekje
als je op je avatar klikt krijg je je EIGEN gegevens, tabs van wat je hebt gevraagd EN wat je hebt beantwoord (oa). Klik je op een avatar van iemand anders kun je dat ook bekijken, en de tijd staat erbij dus je kunt een beetje terug kijken wat iemand bijv de afgelopen dag heeft gedaan.

Dus je kijkt eens bij wat mensen die meer dan 15000 punten hebben, EN kijk eens bij mensen <1000 punten. Dan zie je gelijk of daar nog verschil is.
amigo
12 jaar geleden
Lijkt me niet echt een probleem,

eerder heel goed, betekent dat je leergierig bent ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is niet echt een norm, sommige mensen hebben veel vragen, andere mensen geven liever antwoorden, en sommige mensen vinden het allebei leuk.
Zo lang je maar geen vragen stelt die niet aan de richtlijnen voldoen of die je heel makkelijk met Google kunt vinden, zal niemand zich er ook aan ergeren als je veel vragen hebt. Dat geeft al die 'antwoord-verslaafden' (kijkt in de spiegel) weer kans om antwoord te geven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik kick zelf ook altijd wel op antwoorden geven!
Als ik een antwoord weet, doe ik dat dan ook meteen!
Ik geef alleen geen antwoord op vragen die gaan over het opvoeden van kinderen of over relatieproblemen van mensen in de 40, denk niet dat mensen zitten te wachten op het advies van een negentienjarige snotneus, haha
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wijsheid heeft niks met leeftijd te
Maken soms weer jij als 19 veel meer dan iemand van 40. Dus ik zou zeggen als je iets weer gewoon op reageren.
Geen enkel probleem. Wel kun je punten af krijgen als je snel achter elkaar vragen stelt over hetzelfde onderwerp. Vraag je je dus af 'hoe spreek je banaan uit in het engels en hoe in het frans?' zeg dat dan in 1 vraag. Wel niet te veel vragen een vraag stellen kost 3 punten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn gebruikers op GV die alleen maar antwoorden geven, en er zijn er die voornamelijk vragen. Het maakt niet uit of je veel vraagt of weinig, of je veel beantwoordt of weinig. Wat wel uitmaakt is of je het op een zinvolle manier doet: stel je vragen waar veel mensen ook iets mee kunnen, dan krijg je daar waardering voor in de vorm van 'goeievraag' plusjes. En als je goede antwoorden geeft, waar de vraagsteller (en ook andere gebruikers) iets aan hebben, dan krijg je daar ook je waardering.

De norm is wat je zinvol kunt doen. Stel geen vragen om te vragen, maar stel vragen om wat te weten te komen. Als je het op die manier doet, gaat het helemaal goed.
itsme