Als je niet precies weet waar jij je vraag neer moet zetten omdat er meer keuzes zijn wat moet je dan doen of waar plaatsen jullie het dan ?

Ik heb wel eens vragen dat je niet precies waar je het moet plaatsen en dan zet ik het voor mijn gevoel neer waar ik denk dat het het beste past.
Maar dan wordt het nog verplaats waar GV het beter vind, en dan krijg je een opmerking van GV dat je het in de verkeerde rubriek plaatst.
Soms zet ik het er bij neer dat ik niet precies weet waar het moet, dan kunnen ze dat toch lezen dat ik het niet perongeluk of zomaar op de verkeerde plaats neer zet lezen ze dat dan niet ?
En soms wordt het ook verwijderd omdat je het niet goed hebt neer gezet, maar als je er bij zet dat je niet precies weet waar het hoort omdat er meer keuzes zijn kunnen ze dat toch lezen en dan niet zomaar weg halen of een opmerking geven ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze vraag staat volgens mij wel in de juiste rubriek...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het gaat niet om deze vraag hoor, maar gewoon als je vragen hebt dat je op meer plaatsen kan zetten. IK kan nu ff geen voorbeeld geven. Misschien is mijn vorige vraag een kleine vb: ik heb een vraag over motten in kleding je kan die plaatsen in verschillende rubrieken zoals: persoonlijk = schoonmaken & wassen en overig wetenschap = natuurkunde & scheikunde en ik denk ook in biologie en overig

Het beste antwoord

Als de vraag onder meer keuzes kan worden geplaatst dan bepaal jij in eerste instantie waar de vraag komt.

Vragen worden niet zomaar uit een bepaalde categorie gehaald, tenzij ze daar niet in thuis horen, zoals de categorie goeievraag.nl waar alleen vragen over de website mogen staan.

Als een moderator de vraag verplaatst vanuit een andere categorie is dat soms op verzoek van GV-ers (die kunnen de vraag melden), soms naar eigen inzicht. Het is vaak meer een suggestie.

Dat kost geen punten en we kunnen ons voorstellen dat de standaard zin in het bericht (de opmerking waar je op doelt) dan niet helemaal duidelijk is. Daarom zet de moderator er vaak ook een eigen tekst bij, bijvoorbeeld dat je zelf de categorie ook nog mag aanpassen zolang de vraag open staat.

Het in de juiste categorie indelen is belangrijk omdat je vraag beter wordt beantwoord en beter kan worden teruggevonden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal duidelijk =0)

Andere antwoorden (3)

nee ze halen een vraag niet zomaar weg als dezeop de verkeerde plek staat. Maar de catogoriën dekken bijna alle vragen wel, en anders is er altijd de catogorie overig
mss een tip voor de volgende keer als je het niet weet!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb volgens mij ooit een vraag in overig gezet en toen kreeg ik een berichtje terug dat ik het verkeerd had geplaatst.
De meer geroutineerde GV-gebruikers zien vaak wel in welke categorie een vraag wel of beter past.
Soms is het ook lastig. Sommige categorieen zitten "verstopt" in een andere. Dan moet je wel de weg weten.
Iedereen kan een verzoek doen om de vraag te verplaatsen naar de juiste categorie.

Onder de vraag staat: markeer vraag, met een uitklapvenster. Dan klik je andere categorie aan en dan wijst het vanzelf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ook kan is naar soortgelijke vragen kijken die er op lijken en dan kan je de categorie en sub categorie gewoon overnemen er is altijd wel een soortgelijke vraag.