Is het waar,dat op een vraag op GV ,na een dag of langer gestaan te hebben geen of nauwelijks nog antwoorden of reacties komen?

Verflauwt de belangstellig dan of vinden we nieuwe vragen belangrijker?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, dat klopt. In het algemeen krijg je alleen maar antwoorden als je vraag vers is. Uitzonderingen daargelaten.
Misschien moeten ze iets invoeren zoals bij Marktplaats:
Bel 0900-xxxxxx en zet u vraag weer bovenaan! (5 euro)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Dit valt mij ook op. Denk inderdaad dat mensen niet veel zin hebben om alle vragen te lezen die wat ouder zijn Vindt het vooral jammer omdat de reacties niet meer gelezen worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vaak is de vraag al goed beantwoord en dan heeft het weinig zin om nog eens hetzelfde neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel vaak is de vraag al goed beantwoord en dan heeft het weinig zin om nog eens hetzelfde neer te zetten. ;)))))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik af en toe op deze site kom langsfietsen, bekijk ik de laatste vragen en misschien die van tabje 2 en als ik helemáál niets te doen heb misschien tabje 3, maar verder kom ik niet. Geen geduld voor. Je hebt dus geluk dat deze vraag nog op de eerste (of tweede) pagina stond, anders had je mijn waardevolle antwoord niet gehad :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij doen de meesten het op dezelfde manier als jij +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben ik dan een uitzondering? Ik ga minimaal 10 en soms ook wel 20 blz. terug om vragen nog eens langs te zien komen en ook om eventule reacties op mijn antwoorden te lezen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh, maar dat kan je eenvoudiger oplossen door in jouw instellingen te laten weten, dat je een email wilt hebben als er een reactie is, e.d.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan ook zoeken op : antwoord nodig . Je krijgt dan in tab 1, 2 ets de vragen met 0 of 1 antwoorden...
Eigenlijk wel. Niet omdat de belangstelling verflauwt, maar als ik mezelf als maatstaf neem, ga ik per dag eigenlijk alleen de nieuwste vragen door. Soms kom ik per ongeluk nog een wat oudere vraag tegen door antwoorden van anderen te bekijken of populaire vragen of categorieën door te lopen, maar zelfs als ik dagelijks actief ben, verdwijnen er vragen ongezien (door mij) toch naar beneden.

Het systeem kent nu eenmaal geen onderscheid in het tonen van echt nieuwe en reeds beantwoorde vragen, waardoor je zelf de zoektocht naar nog onbeantwoorde vragen zult moeten maken, en aangezien er actueel genoeg te doen is en je bijna nooit echt op zoek hoeft naar een nieuwe vraag, gebeurt dat niet consequent.

Persoonlijk zou ik het leuk vinden als de reeds beantwoorde vragen (door jezelf beantwoord dan) niet meer in de lijst met nieuwe vragen zouden staan. Zoals de nog niet gelezen topics op een forum. Dan kun je precies zien uit welke vragen je nog kunt kiezen, en vallen oudere vragen eerder en beter op. Als ik op een gegeven moment verder moet bladeren dan pagina 5, is voor mij echt de lol er af. Toch staan daar nog open vragen die ik nooit gezien heb.....

En dan beantwoord ik natuurlijk lang niet alle vragen, alleen degenen die ik weet of die ik leuk vind.

Toegevoegd na 1 minuut:
Vragen die ik WEL heb beantwoord volg ik trouwens wel voor nieuwe antwoorden en reacties ; dat gaat vrij eenvoudig via het overzicht beantwoorde vragen op mijn profiel, of door een vraag te volgen. Maar voor niet beantwoorde vragen is er niet zo'n handig overzichtje.

90 % van de antwoorden komt dus in de eerste 24 uur na plaatsting. Waarvan weer 90 % in de eerste uren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien is het handig om een tapje best gelezen of meest beantwoord, en of nieuwste reactie/antwoord te maken, bijvoorbeeld onder het stukje mededelingen, en dan een top 5 ofzo. En ja het valt mij ook op dat vragen dan nauwelijks na een dag nog beantwoord worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet iemand geen antwoord, dan geeft die persoon geen antwoord. Weten vele mensen geen antwoord dan geven vele mensen geen antwoord. Weet niemand antwoord dan geeft niemand antwoord.
Het heeft dus niet te maken met desinteresse of wachten op nieuwe vragen. Want als er op de nieuwe vragen geen antwoord komt dan weet iemand geen antwoord. Weten vele mensen geen antwoord dan geven vele mensen geen antwoord. Weet niemand antwoord dan geeft niemand antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit klopt, en volgens mij komt dat door 2 redenen. Er zijn vragen waar eigenlijk slechts één antwoord op mogelijk is, de zogenaamde weetvragen. Dat antwoord wordt vaak al vrij snel gegeven. Dan kan de vraagsteller de vraag beter sluiten.
Er zijn ook van die discussievragen, maar uiteindelijk komen bepaalde onderwerpen in andere varianten toch steeds weer terug. Dat merk ik al, terwijl ik hier nog maar een maand zit.
Dus de meeste mensen gaan steeds naar de nieuwste vragen en lopen de voor hen interessante vragen door.
Wil je toch oudere vragen beantwoorden, ga dan naar de voor jou interessante categorieën. Ik heb dat ook wel eens gedaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee klopt niet, dit antwoord komt pas na lange tijd... Ik heb hier dagen over moeten nadenken en nu pas ben ik er uit... Het is niet waar wat je stelt in je vraag... Vandaar dat ik dat nu pas kan zeggen...