Wat is het nut van bibliotheekservice aladin nog?

Wat is de toegevoegde waarde van de bibliotheekservice Aladin ( http://aladin.bibliotheek.nl/ )
nog als de medewerkers van die service de vragen hier op GV beantwoord en vragen die ze via Aladin zelf niet kan beantwoorden hier stelt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zeggen, vraag het Al@adin :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat ik je geen + kan geven voor je reactie, deze is briljant :)

Het beste antwoord

al@din en het team DeBibliotheek op goeie vraag zijn twee verschillende dingen.

al@din (kort voor: algemeen landelijk dekkend digitaal informatienetwerk) is een bibliotheekdienst die al zes jaar draait. Vragen van klanten worden via de mail beantwoord, of via de chat, en niet op te lossen vragen worden geplaats als hersenkrakers in de hoop dat iemand anders er een antwoord op weet.

Een aantal al@dinners is sinds kort actief op deze site - bij wijze van experiment. Het aantal medewerkers aan al@din is echter veel groter - en er bestaan twee grote afdeling: de afdeling informatieservice, die als eerste de vragen van klanten opvangt en beantwoordt, en een afdeling met allerlei specialisten (informatiebemiddeling) die de lastige en specialistische vragen behandelt.

al@din is ook anoniem - alleen de vraagsteller zelf ziet het uiteindelijke antwoord.

Er bestaat overigens nog een derde variant: IBI. Zie de tweede bron.

(RJ)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wederom dank voor het uitgebreide antwoord.
Draaien jullie ook weekenddiensten ofzo, of vind je GV zo leuk dat je er 's avonds als hobby ook nog mee doorgaat? En die IBI, zit daar het team van Al@din ook achter dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie kan het beter beantwoorden dan DeBibliotheek zelf

Andere antwoorden (2)

Is het niet zo dat ze die mensen zo aan het werk houden?
Dat zie je ook soms bij bedrijven waarvan je denkt, wat moet dit in vredesnaam voorstellen en hoe kom je ooit uit met financiën?
nee ik ga geen namen noemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het verkeerd dan om meerdere plaatsen/sites te hebben waar je je vragen kunt stellen?
Is het als je een antwoord op de vraag van een klant niet weet fout om een andere bron aan te boren?

Kun jij overal antwoord op geven?