Raadsel, wie lost dit op?

Op een bloedhete zomerdag komt de politie aan bij een winkel onderaan een berg. Een klant die al geruime tijd aan het winkelen was met zijn vrouw, is overreden, doordat een auto recht de winkel is ingereden. Zijn vrouw staat te huilen aan de kant.
Als de agenten in de auto gaan kijken zit er niemand in en de handrem is niet aangetrokken.

Is dit een ongeluk of moord? Wie heeft dit dan gedaan? En vooral hoe?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Het is zelfmoord. De man had zijn mobiele telefoon in de auto laten liggen, op trilfunctie. Terwijl zijn vrouw in een boutiek stond te snuffelen heeft hij in de winkel gevraagd om te bellen, zijn mobiele telefoon begon te trillen waardoor de auto die boven op de berg stond in een uiterst labiel evenwicht, van het topje van de berg af is gereden recht naar beneden de winkel in waar de man stond.
itsme
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha, ik moest erg lachen om je fantasie. Leuk idee en je komt best in de richting, maar toch niet goed. Wel +1
itsme
14 jaar geleden
moord, ijsblok voor de wielen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij hebt het goede antwoord eigenlijk nu gegeven. Het is moord, uitgevoerd door de vrouw. Zij heeft een ijsblok op de gewone rem gezet en door de warmte is deze gaan smelten. Ze wist dus dat de auto zou gaan rijden en is aan de kant gaan staan in de winkel. Erg goed opgelost!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
PLus 1 ,maar waar vind je in godsnaam ,zo,n ijsblok die het rempedaal indrukt,bij die hitte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jaja, een ijsblok voorhanden op een snikhete dag in de bergen!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed gevonden, ook al was het in tweede instantie.

Andere antwoorden (6)

Het lijkt mij een ongeluk veroorzaakt door iemand die op de weg boven op of desnoods halverwege de berg is uitgestapt en vergeten heeft de handrem aan te trekken,waardoor de auto op eigen houtje is gaan rijden. Je vermeldt niet of de overreden man is gestorven,waardoor we niet kunnen weten of het eventueel moord zou kunnenzijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De politie reed over de berg naar beneden en werd bevangen door de hitte. Daardoor werd de macht over het stuur verloren en reed de auto de winkel in... en over de klant heen.
De agenten stappen geschrokken uit de auto en kijken naar het slachtoffer. Daarna kijken ze in de auto.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Erg goed gevonden, maar het is niet de oplossing. Toch +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk bij itsme
Dat heet verlossing!

Hij werd verlost van het winkelen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Het is hun eigen auto die de berg af rolde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat met de auto klopt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk bij itsme
De man en de vrouw hadden gewinkeld. De man vroeg zijn vrouw de auto te halen, om hun zware aankopen te kunnen vervoeren.

De vrouw liep een stukje de berg op om de auto te halen, stapte in en reed naar beneden. Door de hitte werkten de remmen niet goed. De vrouw heeft haar eigen man doodgereden.

Na het gebeuren stapte ze uit, zag ze wat er was gebeurd, en begon ze te huilen.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat zit je dichtbij zeg! Klopt zij heeft het gedaan, maar zij stond ook reeds in de winkel, dus hoe heeft ze dat gedaan? +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk bij itsme
Toen de vrouw in de auto stapte,zette ze hem van de handrem,hierdoor begon deze meteen te lopen,naar beneden voordat ze hem in de versnelling kreeg,in paniek vergat ze te remmen,en reed de winkel in.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Leuk bedacht, maar het was geen paniek. Gewoon moord, maar hoe? De vrouw stond trouwens ook in de winkel terwijl de auto binnen reed. Toch +1 voor het meedenken, we komen steeds dichterbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk bij itsme
Het was een ongeluk, zij waren naar beneden gelopen maar hadden de auto bovenaan de berg geparkeerd.
De handrem waren ze om te beginnen al vergeten.

Het was een hete dag dus voor een hele tijd bleef het rubber van de autobanden plakken op het asfalt maar toen zij eenmaal beneden waren en in de winkel begon de auto dan toch te rollen. Dit is hem uiteindelijk fataal geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk bij itsme