Hoe wordt het percentage beste antwoorden berekend?

Als ik aantal beste antwoorden deel door gegeven antwoorden en dat X100, kom ik op een lager percentage dan vermeld.
Zal het aantal door GV gesloten vragen ipv actief door vraagsteller van het aantal antwoorden vermindert worden?

*Daar ik twijfelde aan eijgen rekenkunst*:http://www.wisfaq.nl/show3archive.asp?id=7042&j=2003

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
goeie vraag, zelfs al haal ik de openstaande vragen in de berekening eraf klopt het percentage indd niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zijn mijn cijfertjes. Ik heb het inmiddels al opgegeven om me er druk over te maken.
337 antwoorden, 345 keer gemarkeerd als waardevol Beste antwoorden:49
21% Antwoordwaardering: 8.1/10

Het beste antwoord

"Het percentage 'beste antwoorden' dat te vinden is op je profielpagina wordt berekend door het totaal aantal 'beste antwoorden' te delen door het aantal beantwoorde vragen die én gesloten zijn én waarbij een 'beste antwoord' is gekozen."
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heb het bij mezelf nagerekent en kom op 11 % uit ipv de 15 % die GV aangeeft
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3 wegens minduim!
Dus aktief gesloten vragen zonder gekozen beste antwoord tellen dan ook niet mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@menno Dus je hebt van al je 299 beantwoorde vragen bekeken of er wel of geen beste antwoord is gekozen? Respect! :) @Alslajemelevend Volgens de FAQ tellen alleen vragen mee waarbij daadwerkelijk een beste antwoord is gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je heel veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat er toch juist om waar wel een beste antwoord is geven, dat aantal heb ik paraat: van de 262 gesloten vragen heb ik 29 x de eer gehad. de 262 is de 100 % (beste antwoord of niet) 29 de percentagemeter. het gaat om mijn % aan beste antwoorden niet of iemand te lui is een beste antwoord te kiezen. en deze berekening komt dus niet uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@menno
Als je een vraag sluit, en je verkiest geen beste antwoord, dan wordt jouw vraag niet meegeteld in bestevraag percentage van de beantwoorders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok, dan is de berekening van GV dus wel onlogisch. @ james: zal het duimpje even compenseren.

Andere antwoorden (3)

De nog niet gesloten vragen tellen niet mee in het percentage.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In toevoeging op de reeds gegeven antwoorden: deze waarde loopt soms wat achter. Als je even wacht, verandert de waarde vanzelf wel, zelfs als er verder niets gebeurt op GV.

Dat geldt ook voor je puntenaantal - er kunnen meerdere minuten zitten tussen het moment waarop iemand een plusje geeft (wat je direct bij je antwoord kunt zien), en het moment waarop je puntentotaal met 1 wordt verhoogd.

Als je een vraag plaatst, en meteen vraag en toelichting intypt, zien de hele snelle GV-ers eerst alleen maar de vraag, zonder toelichting. De toelichting verschijnt pas een paar seconden later.

De puntentotalen op http://www.goeievraag.nl/top worden slechts eens per paar uur bijgewerkt. Op dit moment sta ik in de top-10 van vandaag met een puntentotaal van 650, en in de top-10 van deze week met een puntentotaal van 649. Dat verschil is eerder vandaag meer dan 20 geweest.

Vertrouw dus niet al te veel op wat je op een bepaald moment ziet. Alles wordt op de achtergrond bijgewerkt, dus alles loopt een beetje achter op de werkelijkheid.
Cryofiel
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In jou geval: (25/149)X100= 17% ipv 35%, dat kan niet alleen achterlopen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+3
Voor de min;-)
De precentage beste antwoorden gaat zo:

** Als je één keer een vraag hebt beantwoord en je bent de beste antwoorder, dan heb je al 100% in je zak.
** Als je voor de tweede keer een vraag beantwoord en je bent weer de beste antwoorder, dan heb je nogsteeds 100%.
** Als je voor de derde keer een vraag beantwoord en je bent deze keer niet de beste antwoorder, gaat er (omdat je DRIE keer hebt geantwoord) 1/3 procent af.. 33,3 dus.
_________________
Een vraag die nog niet gesloten is telt niet mee, totdat de vraag gesloten wordt.
_________________

Eigenlijk gaat de som zo:

**verkeerde antwoorden**/**aantal beantwoorden vragen** - **gehele percentage dat je al hebt** = **antwoord**..

VB: 1/3 - 100% = 66,6%
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Bijna goed, zie twee antwoorden boven je;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alslajemelevend, als je het antwoord al weet, waarom sluit je de vraag dan niet?!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik hem over 4 dagen ook nog kan sluiten.