Voor wie vul je bij GV eigenlijk de zogenaamde 'trefwoorden' in?

Die trefwoorden... Vul ik ze voor mezelf of andere gebruikers op GV in? Het nut zie ik er niet zo van in. Jullie?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (8)

dat is voor de mede g.v.er
als ze een vraag willen opzoeken over een bepaald onderwerp typt men het trefwoord in en krijgt direct een overzicht met de vragen die erover gingen, zo voorkom je ook dat een vraag 100 keer word gesteld...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is zodat je vraag makkelijker terug te vinden is.
Als een trefwoord bijvoorbeeld "WhatsApp" is, kun je daarop klikken in een vraag en dan zie je alle vragen met dat trefwoord. Ook is je vraag dan sneller te vinden in de zoekmachine.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn zoektermen die in zoekmachines opgepikt worden
voor latere zoekacties als de vraag al beantwoord is.
12 jaar geleden
dat is voor jezelf handig.
als je de vraag hebt gesteld, maar nog niet definitief, dan zie je onder je vraag de gerelateerde vragen staan.
met de juiste trefwoorden vergroot je de kans gerelateerde vragen te vinden, zodat je vraag niet verwijderd wordt omdat hij dubbel is gesteld.
Rieneke1
12 jaar geleden
Voor de anderen want die kunnen dan als ze bijvoorbeeld nog even snel moeten niet zo'n lang stuk hoeven te lezen maar alleen de 'samenvatting'
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als jij van één bepaald onderwerp veel afweet, kun je dat onderwerp intypen bij de zoekmachine van goeievraag en dan komen alle vragen over dat onderwerp in beeld. Zo hoef je niet elke keer een hele lijst door te zoeken op een vraag waar jij het antwoord op weet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In zekere zin is dit vooral bedoeld om "cloud tag" overzichten te kunnen maken op basis van ingevoerde trefwoorden zoals rechtsonder op de website of via de link in de bron.

Helaas klopt het niet dat hiermee de zoekmachine van Goeievraag beter werkt, integendeel.

Kijk maar op: http://www.goeievraag.nl/zoek?q=startpagina

"startpagina" is een trefwoord dat aan alle vragen wordt toegekend die via Startpagina binnen komen. De zoekmachine van Goeievraag wordt dus niet beïnvloed door het opgeven van trefwoorden.

Ook Google blijkt niet echt te bëinvloeden te zijn door het opgeven van trefwoorden:

http://www.google.nl/search?q=startpagina+site%3Agoeievraag.nl

Er zijn natuurlijk wel ideeën om de zoekmachine van GV te verbeteren en trefwoorden kunnen dan erg handig zijn. Maar momenteel worden trefwoorden alleen gebruikt voor het overzicht trefwoorden.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Soms kan een trefwoord ook helpen om de essentie van de vraag aan te geven.

Toegevoegd na 1 week:
Ik heb dit ook bij de programmeur nagevraagd. Het klopt dat de trefwoorden de zoekresultaten (zoekmachine) niet beïnvloeden.

Maar, als je een vraag stelt worden er ook gerelateerde vragen aangegeven. Die maken wel gebruik van de trefwoorden. Het is dus verstandig om een net iets ander trefwoord te geven dan in je vraag. Bijvoorbeeld de vraag gaat over een "poes" en je geeft als trefwoord "kat" op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De tags helpen de site Goeie Vraag om te begrijpen welke vragen veel met elkaar te maken hebben.

Op deze manier kan Goeie Vraag ook Gerelateerde Vragen onderaan een vraag weergeven, en tevens jou Aanbevolen Vragen aanbieden.