Gaat goeievraag.nl ooit aan zijn succes ten onder?

Ha, die Lezers;

Ik lees steeds vaker en ervaar zelf ook dat er af en toe wat moralisme in het modereren van goeievraag lijkt te sluipen. Is dat een gevolg van het succes van de site? Is het nodig of is GV beter af met wat lossere teugels?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Zodra en dan ook echt ZODRA je de moderatie af gaat schaffen hier is het in no time één grote dikke pret en onderbroekenlol, en gaat GV inderdaad in no time aan zijn 'succes' ten onder.

Juist het modereren, al lijkt dat wellicht soms wat moralistisch, vooral als je je eigen moraal niet al te hoog hebt liggen, zorgt er voor dat het voor iedereen c.q. een zeer brede groep mensen leuk en aantrekkelijk blijft. Zelfs als dat betekent dat er soms een vraag of antwoord van je verdwijnt dat wellicht niet 'breed gedragen' wordt, en ook al lijkt er soms sprake van willekeur - het blijft namelijk wel gewoon mensenwerk.

Eigenlijk zouden de moderatoren nog wel wat hulp kunnen gebruiken - van de community of anderszins - want de laatste tijd lijkt het aantal dubbele vragen maar ook totaal waanzinnige onzinvragen behoorlijk toe te nemen. Dat zou je ook aan succes kunnen toeschrijven, maar als je ook op de lange duur een succes wilt blijven, zul je altijd op zoek moeten naar een gulden middenweg.

Natuurlijk betekent dat dat er soms best mensen met heel veel potentie verdwijnen omdat ze zich niet kunnen vinden in de in hun ogen wat strakke regels (en ik heb ook al een paar keer met de knop in de hand gestaan), maar zolang het ook nog betekent dat echte kl**tzakken geband kunnen worden, echte klutsmutsen het veld gaan ruimen en echt foute vragenstellers de wacht wordt aangezegd, zijn we over de hele linie denk ik allemaal het meest tevreden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

GV kan zeker aan zijn suc6 ten onder gaan...
Ik heb al diverse keren op het punt gestaan om mijn account op te zeggen vanwege het modereren..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet je wat er wordt gedaan als je vraagt je account op te zeggen? Helemaal niets, ik heb het al 3x aangevraagd om de reden die Hansv stelt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh lekker is dat dan!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zo hou je jezelf populair in de statistieken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja inderdaad...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je neemt me de woorden uit de mond.....
Hoe kom je daar nou toch bij!
Dat modereren, daar mag wel een tandje bij.
Duizend keer de vraag of je dood gaat aan het griepvaccin, en of de ware liefde op de loer ligt.
Nee, als je deze website heel snel om zeep wilt helpen dan moet je vooral de moderatie afschaffen.
AWM
14 jaar geleden
Nee hoor, zo veel succes zal het niet krijgen, helaas, want de potentie had het wel...

Ik kan niet de koers bepalen, dat doet de opdrachtgever, maar voor mij mocht het veel losser, maar ik heb geen grenzen, dus ik kan me er ook niet aan houden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar je bent zeker niet grenzenloos, naar mijn niet altijd bescheiden mening.
Voor de eerste zin van jouw antwoord krijg je een +1 voor de laatste zin een -1
Samen 0 dus :-)
Ha,die Nico! Ik denk niet dat het zo ver zal komen. Wat dat stijle modereren betreft: Gewoon schouders ophalen en door gaan vooral doorgaan ! Die jongens (en Meisjes?) moeten toch ook wat te doen hebben en daarbij Befehl ist befehl!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ilse houdt kennelijk van een hoog Lieve Lita gehalte en misschien hebben ze daar gelijk in; de jaren nul gaan steeds meer op de jaren vijftig uit de vorige eeuw lijken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb je een plusje gegeven, maar vooral omdat ik het in positieve zin met je eens ben ; dat soort raad hebben mensen altijd gezocht en zullen ze altijd blijven zoeken, al zal Lita in haar antwoorden wat meer de tijdgeest verwerken.
Ach nee, er zullen altijd mensen zijn die hun account opzeggen, maar er komen er ook altijd weer nieuwe bij!