Zouden beantwoorders van een GV vraag gebaat zijn met gemotiveerde plus- of min reacties/antwoorden?

Zit vandaag weer op GV en de minnen worden weer rijkelijk uitgedeeld. Op zich vind ik dat prima maar onderbouw het dan ook. Doorgaans als je een plusje geeft dan ben je het eens met het antwoord en hoeft dat geen verdere uitleg, maar... als je minnetjes uitdeeld zou ik ook graag zien WAAROM? De beantwoorder van de vraag kan dan hier haar/zijn voordeel mee doen en er bij een volgend antwoord rekening mee houden.
Als je positief en gemotiveerd be-mind, dan hebben we geen minkukels meer op GV.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Henkjan en de rest ook allemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad top vraag van je + en voor velen hieronder ga even plussen

Het beste antwoord

Ik ben wel eens kritisch in mijn antwoorden.
Na zo een antwoord word ik vaak hevig bemind. (lol)
Maar, zit er niet over in. Het gaat niet van je punten af en je moet er wel een heleboel krijgen om je antwoordwaardering te laten zakken. Laat ze maar, als ze er plezier in hebben.
Misschien moet je het er niet over hebben, ook niet in een vraag als deze. Dan zien ze dat je je eraan ergert.
Gun ze dat pretje niet.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (16)

Eens; ik begin me er mateloos aan te ergeren aan al die minnen die rond vliegen. Wanneer het terecht is natuurlijk niet erg maar motiveer het!

Plus hoeft niet gemotiveerd te worden trouwens. (vind ik)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vandaag weer genoeg onzinnige ontvangen. En als mensen er een reactie bij zetten weet je wat je de volgende keer kan verbeteren, indien deze min terecht is.

Dus er moet gewoon als je op de min klikt een pop up of iets dergelijks verschijnen dat je per se moet invullen. Zo voorkom je veel negativiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben het er mee eens. Ik vind het niet erg als ik een minnetje krijg van iemand en snap het soms ook wel - maar soms ook niet. Een motivatie zou dan fijn zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vind ik ook. Bij een minnetje wel, bij een plusje niet.
Het voorkomt ook dat mensen iemand een min geven , alleen omdat ze een hekel hebben aan een persoon. Ik heb sterk de indruk dat dit nu regelmatig gebeurt bij sommige personen (Xinix bv.).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat idee heb ik ook altijd gehad +1
Ik heb me er ook ook al over verwonderd. Ik heb af en toe de indruk dat de minnen maar lukraak uitgedeeld worden.
Ik deel niet heel snel een min uit, omdat ik het dan wel een heel beroerd antwoord moet vinden. Maar er staan minnen bij sommige antwoorden die ik niet terecht vind. Het gaat dan om een objectief antwoord of mening.
Dus ik vind ook dat de minnen gemotiveerd zouden moeten worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was mij ook al opgevallen,kreeg van de week ook een reactie waarin ik gewezen werd op mijn schrijfstijl.
en achteraf had deze persoon helemaal gelijk.
maar toch deelde deze geen minnetje uit,maar schreef gewoon wat ik verbeteren moest.
en dat vond ik sportief.
zo kan het ook gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad zo kunnen we weer leren
Een reactie op een plus of min vindt ik een goed plan.Maar mag dat volgens de regels van GV?
Ik heb eens een reactie neergezet bij een pluspunt en deze werdt door GV verwijderd want het was geen antwoord op de vraag die gesteld werd.
(Zouden er nu werkelijk van die kinderachtige lui zijn die voor de lol op de min punt drukken?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja muts 52 LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zeker weten +
Ik merk dat men vaak een min krijg na een gebeurtenis. Ergens was een discussie waar een ander volledig tegenover stond bijvoorbeeld en lukraak een min op een goed antwoord. In de trant van ik een min, jij dus ook.

Het zou mij ook wel wat lijken als je bij min een popup krijgt, want dan voorkom je ook een per-ongeluk-min, want ook dat gebeurt soms. (en das lullig als je dan geen reacties meer hebt om sorry te zeggen!!) En mensen worden dan wel eens kwaad of beschuldigen anderen terwijl dit ook in zijn geheel niet terecht is.

Ik ben het met Antwoordman wel eens dat t eigenlijk geen noemenswaardig effect heeft, anders dan dat je je er een beetje (of veel) aan ergert.

Het moet dan wel zo zijn dat dit niet van je reacties af mag gaan, die vind ik sowieso wel wat weinig.

Het is ook vaak/geregeld zo, en met plussen ook, waar er 1 is volgen er meer. En als er later antwoorden bij komen, die soms ook nog eens veel beter zijn, dat die dan het voordeel niet meer hebben van de vele mensen die al reeds langs zijn geweest. Dus je moet het sowieso met een flinke korrel zout nemen is mijn idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@beerg: Wil graag refereren aan je laatste alinea. De punten maken mij geen r... sorry mallemoer uit. Daar gaat het mij niet om. Het gaat mij er om dat een gemotiveerde reactie. Maar misschien hebben antwoordman en jij gelijk en moeten we het geen voer geven. Ga er nu een nachtje over slapen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedoelde IK ga in mijn mandje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mja, er zijn denk ik maar twee keuzes.
Of er moet altijd een motivatie bij.
Of we moeten ons er niet meer druk om maken ;-)
Ik volg daarmee in wat Antwoordman zei, oneerlijk is het toch al haha. Weltrusten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan is het nog eerlijk dat iemand toegeeft dat deze een min geeft. Het heeft er ook mee te maken dat iemand zijn best heeft gedaan om goed te antwoorden, en de toon van de reactie het kan zijn geweest om de min te geven. Ik trek mijn stoute schoenen aan en herken mij in jou situatie dat ik dit ook eens heb gedaan. Later alsnog bij een betere uitleg van de andere kant excuus heb aangeboden en bij een volgende vraag of reactie heb gemeld een extra plus voor die eerdere min, zodat dit toch weer fair was opgelost.En die persoon hierdan ook van op de hoogte was.
Het is mij ook al opgevallen dat er hier regelmatig een aanwezig is die lukraak minnetjes aan het uitdelen is.
Dit is gewoon kinderachtig gedrag en wat ik eerder las (ik weet niet meer bij wie) gewoon omdat je iemand niet mag!
Je hoeft het niet met elk antwoord eens te zijn, dat kan ook niet, maar onderbouw je min dan, wees eens flink.
Als ik eens een min geef, geef ik ook de reden erbij, niks mis mee toch, alleen maar eerlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minnetjes uit delen op antwoorden waar je het niet mee eens bent dat vindt ik niet kunnen. Het kan een goed en duidelijk antwoord zijn en toch minnetjes krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die minnetjes interesseren me geen biet! Ik hecht alleen waarde aan een goed onderbouwd commentaar. Ze minnen maar een end weg!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En wat te denken van het 'categorisch minnen'? Ik heb nu in één week al 4 of 5 keer meegemaakt dat een of andere lolbroek ieder antwoord op een bepaalde vraag een min geeft, ongeacht welk antwoord deze personen geven. Vind dat nogal flauw, want daar is duidelijk geen enkele reden voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vindt zo'n pop-up schermpje bij het uitdelen van een min nog niet eens zo'n gek idee. Ook heb ik al vaker voorgesteld om de totale minscore (dus hoevaak iemand minnetjes uitdeelt) er gewoon bij op de profielpagina te zetten. Dan vallen ze op den duur vanzelf wel door de mand.

Ik heb zelf nog nooit gemind en ik trek mij ook niet zoveel aan van als ik ze krijg, maar ik kan mij goed voorstellen dat wanneer iemand je systematisch zit te minnen dat je daar geen fijn gevoel bij krijgt. Ik hoop alleen niet dat ze zich erdoor laten ontmoedigen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik sta daar achter.

Afzender en motivatie waarom een vraag een minduimpje krijgt. Plusduimpje is minder van belang om goed te motiveren, maar voegt ook iets toe.

Dat geeft de mogelijkheid om er tegen in beroep te gaan: het principe van min en plus is alleen maar bedoeld om aan te geven of iets een waardevol antwoord is op de vraag of niet. En niet dat je het er wel of niet mee eens bent, want dat is niet de bedoeling.

Het zou naar mijn mening zelfs moeten betekenen dat als een minduimpje onterecht wordt gegeven dat het dan punten gaat kosten aan degene die onterecht het minduimpje heeft uitgedeeld.
itsme
14 jaar geleden
Ik vermoed dat motiveren niet zoveel zin heeft, want dat lokt weer langere (chat) discussies uit, waar men zo tegen is. ( ik persoonlijk vind dat leuk, maar het wordt gezien als chatten.)

Ik zou het een oplossing vinden de min duimpjes in zijn geheel te verwijderen, en alleen nog kunnen kiezen uit wel of niet een plusduimpje geven. Als je dan geen duimpje krijgt heb je het niet ideaal verwoord, krijg je er wel een dan zijn mensen het met je eens....

Ook wil ik dat wel de reacties mogen blijven, chat of niet.
Ik vind dat er vaak belangrijke info tevoorschijn komt uit reacties. Bovendien zie je DAAR dan juist mensen die het er niet mee eens zijn of een interessante verdieping van de vraag of antwoord hebben. :-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou inderdaad eens heel erg prettig zijn, maar bedenk me ook dat GV alles kan controleren en er vaak boven op zitten een dat ze dit dus ook kunnen zien als er een lolbroekminner zit en deze gelijk op de vingers kunnen tikken, maar zover gaan ze helaas niet.

Wel zitten er vele GV-ers tussen die het hier niet mee eens zijn en alsnog een motivatie geven als + ter compensatie.

Dus helemaal mee eens.