Is het conform de richtlijnen toegestaan om ethische vragen te stellen op GV?

Bijvoorbeeld: "Is het ethisch verantwoord om..?"

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of iets ethisch verantwoord is, zal over het algemeen afhangen van de persoonlijke visie, een mening dus.
En vragen naar meningen, chatten, mag niet op GV

Het beste antwoord

Wat is een ethische vraag?

1) Als je vraagt naar de ethische norm/gewoonte van een bepaalde cultuur of tijd, zal het wel kunnen

2) Als je vraagt naar de persoonlijke norm, zal dat inderdaad een mening zijn, en dus niet binnen de richtlijnen.

Bijvoorbeeld:
ad 1) Wordt de doodstraf in Amerika toegestaan?
ad 2) Moest Osama bin Laden de doodstraf krijgen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag kennisvragen stellen of adviesvragen waar met kennis op te antwoorden is. Een vraag die eigenlijk een stelling is, dat is niet toegestaan.

Het stellen van vragen over ethiek kan best een kennisvraag zijn. Maar ethische dilemma's horen beter thuis op een forum. En goeievraag is geen forum.