Wat betekent disallowed key characters?

Regelmatig krijg ik dit te zien als ik een categorie aanklik [zie afbeelding]

Heeft dit met een storing op GV te maken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Typisch ; een uur geleden heb ik deze vraag beantwoord, maar na enteren was de vraag helemaal verdwenen. Nu staat-ie er weer en is gewoon een uur oud. Weird...........
gvrox
11 jaar geleden
Dat effect heb ik ook al een paar keer gezien, heel vreemd inderdaad!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wellicht verwijderd en na bezwaar teruggezet ofzo ?? Ik kan me voorstellen dat meer mensen dit probleem hebben (gehad) en in elk geval ergens een antwoord willen vinden.
gvrox
11 jaar geleden
Dat dacht ik ook even, maar een bezwaar wordt meestal niet zo snel behandeld. Lijkt meer op een systeemfoutje.

Het beste antwoord

Het betekent dat GV een cookie op je computer heeft geplaatst waarin tekens voorkomen die volgens het webapplicatie-framework (waarschijnlijk CodeIgniter) niet zijn toegestaan. Volgens mij ging het om het karakter % , en in de naam van de cookie kwam NewBandwidth voor. Allemaal zeer technisch, de oplossing is in ieder geval om cookies weg te gooien.

Toegevoegd na 18 minuten:
Op http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/How-to-manage-cookies-in-Internet-Explorer-9 kun je lezen hoe je cookies in IE weg kunt gooien.

Toegevoegd na 12 uur:
De link hierboven beschrijft hoe je alle cookies wist, en misschien is dat onprettig omdat je dan ook van andere sites de cookies wist. Als je dan ergens "password onthouden" aan hebt gezet, dan is dat nu ook verdwenen.

Er blijkt echter een tool te zijn waarmee je individuele cookies kunt verwijderen, zie http://download.cnet.com/IECookiesView/3000-2381_4-10457038.html .

Het lijkt er overigens op dat het probleem door GV opgelost is, maar mogelijk dat er nog "foute" cookies op je computer staan waardoor je nog steeds de melding ziet.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben toch niet met je eens dat "'je cookies weggooien" een OPLOSSING is. De oplossing moet van de programmeurs komen.

Het was wel een tijdelijke omzeiling van het probleem, maar na drie dagen lang na elke vraag of reactie opnieuw mijn cookies te hebben moeten weggooien en opnieuw inoggen, was ik die zogenaamde 'oplossing' wel een keer spuugzat moet ik zeggen.
gvrox
11 jaar geleden
Dat ben ik met je eens, het is een work-around, geen oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord gvrox,ik ga morgen even kijken naar je link.
Cryofiel
11 jaar geleden
Met Firefox kun je standaard kiezen om alleen bepaalde cookies weg te gooien en de andere te laten staan. Je krijgt gewoon een lijst met cookies te zien waaruit je zelf die cookies kunt wissen die je weg wilt hebben. Handiger dan Internet Explorer, als ik het bovenstaande zo lees.
gvrox
11 jaar geleden
@cryo : inderdaad, zelf gebruik ik ook Firefox (o.a. om dit soort redenen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gebruik IE en vind het wel makkelijk als ik niets steeds moet inloggen,dus de cookies aanpassen of verwijderen zie ik niet zo zitten.
Ik vind het vreemd want voorheen had ik hier nooit last van,het is sinds de vernieuwing van GV.
gvrox
11 jaar geleden
Het is maar (hopelijk) een eenmalige fout van GV, dus als het probleem zich nog steeds voordoet bij jou dan zit het toch in de "foute" cookies. Als je met de extra tool alleen de cookies van GV weggooit is daarna het probleem opgelost, je hoeft maar 1 keer daarna opnieuw in te loggen op GV, daarna blijft alles weer bewaard en werkt het als voorheen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik hoop het ook,fijn om te weten dat ik met de extra tool,hierna maar één keer moet inloggen indien dit nodig is.
Tot nu toe heb ik even geen last meer.
gvrox
11 jaar geleden
Indien je het probleem nu al niet meer tegenkomt, dan zou ik maar niet met cookies deleten aan de gang gaan; dan lijkt het probleem toch wel opgelost.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doe ik ook niet,pas als ik er weer last van heb. ;-)
gvrox
11 jaar geleden
Heel verstandig! :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beide antwoorden had ik iets aan,maar vind dit toch het beste antwoord. Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dat is een melding die je krijgt als er bij het programmeren van de website iets fout is gegaan met de cookies. Cookies zijn kleine bestandjes die gegevens van je onthouden, zodat je, bijvoorbeeld, niet elke keer opnieuw in hoeft te loggen als je dagelijks een site bezoekt.

Per 1 januari is er nieuwe wetgeving gekomen rondom deze cookies, waarvoor GV vermoedelijk een en ander aan heeft moeten passen dat in eerste instantie niet helemaal goed is gegaan. Sinds oudejaarsdag hebben dus verschillende gebruikers om de haverklap de melding gehad die jij hier geeft, maar inmiddels lijkt het probleem te zijn opgelost. Het betekent overigens min of meer dat je geen data mag invoeren op de site ; reden waarom je er al uitvliegt als je automatisch ingelogd moet worden en dus 'vers' op de site komt, maar het cookie probeert je naam en wachtwoord te verwerken. Daar ging het blijkbaar mis.

Je kon het (tijdelijk) verhelpen door je cookies voor GV weg te gooien, dan kon je weer heel even iets doen op de site. Maar dit is nu mijn derde antwoord op rij, dus ik geloof inderdaad dat het leed geleden is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dat niet iedereen er last van had, heeft vermoedelijk te maken met hoe je wachtwoord in elkaar steekt. Als daar meer in zit dan letters (of cijfers en letters) alleen, bijvoorbeeld @$%^&*-tekentjes, 'mag' dat niet, en vlieg je er meteen uit. Wie dat niet had, merkte er niks van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
gvrox
11 jaar geleden
Het was geen cookie dat met een password te maken had. De tekst "Het betekent overigens min of meer dat je geen data mag invoeren op de site" vind ik wel heel erg vreemd, wat bedoel je hiermee ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe het technisch zit weet ik niet ; ik weet wel dat ik vanaf alle PC's op GV kon, behalve de mijne, maar nadat ik had ingelogd en er weer uit geflikkerd was, kon dat niet meer. G alleen lezen wou dus wel, maar reageren, antwoorden, vragen stellen, dat wou allemaal niet. Voor zover ik al googelend informatie kon achterhalen over die melding, is dit wat ik ongeveer tegenkwam. Dat het wellicht aan het password zou hebben moeten liggen is mijn eigen vermoeden, omdat het daar steeds mis leek te gaan. Ik ben geen programmeur, uiteraard. Kan alleen maar zien wat er gebeurt als ik het aan deze kant gebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord Marleen,ga me er morgen in verdiepen.
Cryofiel
11 jaar geleden
Mijn wachtwoord bestond uit alleen hoofdletters en kleine letters, en toch kreeg ik die foutmelding te zien. De foutmelding had dus niets te maken met de tekens van je wachtwoord. Tevens kreeg ik die foutmelding al te zien als ik alleen maar de site bekeek, zonder iets te willen invoeren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb jij dit ook sinds GV vernieuwd is Cryofiel?
Cryofiel
11 jaar geleden
Ik HAD het rond de jaarwisseling. Daarna is het probleem verdwenen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier idem ; 31 december tot en met eergisteren ; sindsdien gaat het weer uitstekend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tot nu toe ook tot eergisteren,maar omdat ik mijn vraag eergisteren niet kon plaatsen,heb ik dit gisteren gedaan voordat het weer fout ging.