hoeveel tijd moet je besteden aan G.V om in de top te kunnen komen ;-)

Ik zal dat niet redden, maar ik vroeg mij zo af hoeveel tijd jullie hier besteden per dag om zoveel punten binnen te verdienen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
GV +1. Een van de weinige vragen over punten die wel goed geformuleerd is.

Antwoorden (12)

3 uur op een dag ongeveer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om in de top van GV te komen moet je inderdaad aardig wat tijd aan GV besteden. Dit om de doodeenvoudige reden dat GV al een jaar bestaat, en een groot deel van de leden die in de top-10 staan ook al vanaf het begin of kort daarna erbij kwam.

Leuker is dan misschien om niet in de top terecht te komen met punten, maar proberen je te specialiseren in enkele categorieën waar je weet dat je hele goede antwoorden kunt geven. Op die manier kun je medailles verdienen. Bij het aanklikken van de ranglijst van GV kun je ook sorteren op antwoordwaardering en op medailles. Je zult zien dat de top er dan heel anders uit kan komen te zien.

Een hoop deelnemers vinden de antwoordwaardering die tenslotte van mede GV-ers komt belangrijker dan het aantal punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
pcies +
AWM
14 jaar geleden
En nog een plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nog eentje erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en nog een +
Ik denk dat je daar toch wel enkele maanden voor nodig hebt. Ik zit nu 3 dagen op goeievraag.nl, en heb nu 58 punten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor je hebt er al 90. (zou iemand je stiekum puntjes hebben toegekend ?)
Toch wel veel uurtjes dat geef ik toe, maar veel minder dan menigeen denkt... Tussen de vragen door die ik andere dingen... Alles wat je graag doet, dan let je niet op de tijd...

Maar consequent meedoen is wel een vereiste en goede antwoorden geven ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Wanneer zou ie daarmee beginnen, denk je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loenie: Was hij zo goed dan Loenie? Maar ik ben inderdaad ook benieuwd wanneer XiniX stelselmatig meer dan één goed antwoord op een dag gaat weten te produceren.
Het ligt aan je niveau uiteraard, het is niet dat je al je vragen die je mag beantwoorden MOET beantwoorden in jouw geval: 40. Het gaat gewoon of dat de vraag diegene helpt, daarmee kan je ook punten verdienen als andere gebruikers denken dat dat antwoord helpt of waardevol is.
Zelf ben ik nieuws op G.V sinds gisteren ik beantwoord gewoon de vragen waar ik antwoord op weet.
Ik ga niet nutteloos vragen beantwoorden om punten te 'verdienen'.
En hoezo zou je in de top willen komen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker 26 uur per dag! Nu zul je wel zeggen,dat kan niet,want een dag telt maar 24 uur.Dat is juist maar die man(of bedoel je er meer) leeft in geleende tijd,zodat zijn overlijden veel vroeger zal plaatsvinden dan gepland!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je nu nog in de top 10 wilt komen dan zul je echt wel 24 uur per dag online moeten zijn. Want de top 10 zit er zoveel tijd achter dat jij dat echt NOOIT gaat inhalen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De een een paar maanden gezien de leeftijd van GV een ander een mensenleven. Dat ligt aan je kennis en motivatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inmiddels vrees ik toch wel twee-drie uur per dag om na verloop van aardig wat tijd mee te kunnen draaien in de top. En dan natuurlijk wel door goede, onderbouwde, serieuze antwoorden te geven die waardering scoren en regelmatig beste antwoord zijn.

Met alleen maar voor de vuist weg antwoorden (1 punt per antwoord) heb ik laatst uitgerekend dat het ongeveer 3 maanden tot een jaar duurt om het aantal punten van de nummer 1 te evenaren. Die doet het dan ook al een jaar op die manier. De rest van de top tien is beduidend eenvoudiger haalbaar.

Zelf varieer ik tussen de anderhalf, twee tot drie uur per dag, (paar keer ene half uurtje, tijdens het koken en de koffie enzo) en soms een paar dagen niet of nauwelijks. Maar ook wel eens een uitschieter dat ik de halve of hele dag achter die vermaledijde laptop zit, en DUS ook steeds op GV. Da's niet meer genoeg voor een weektoptien, maar dat boeit me ook niet zo. Ik beantwoord vragen alleen nog maar als ze me echt prikkelen tot antwoorden, en dan houdt het met iets van 50 punten per dag wel op : iets van tien antwoorden met twee besten en een handjevol duimpjes. Soms iets meer, soms iets minder.

De vraag is dus niet hoeveel tijd je concreet op GV moet besteden, maar hoeveel vragen je moet beantwoorden om op de lange duur lekker mee te kunnen komen. En dan is 10 al een prima aantal, met twintig gaat het nog sneller. Meer dan 20 antwoorden echter heeft nauwelijks nut, omdat dan de kwaliteit er onder gaat lijden, en alleen 'beste antwoord'en schiet lekker op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Géén idee, ik besteed het uit.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is +/- het goede antwoord ;)
Niveau 10 behalen in:
104 dagen = 329 uur en 2 minuten = 19742 minuten

Voor niveau 1 heb je 4 dagen nodig als niemand je antwoord goed vind, maar waarbij je wel een volledig antwoord geeft.
Een loze opmerking kan naar reacties worden verplaatst waardoor je je antwoord verplaatst waardoor je score 0 is (+1 voor antwoord, -1 voor verplaatsing.)

Uitleg/spelregels:
Per antwoord reken ik 2 minuten
Je logt elke dag 1 keer in
Je antwoorden zijn waardig genoeg voor een antwoord
Je antwoorden zijn te slecht om hiervoor een + te geven
Je antwoorden zijn zo slecht dat deze nooit het beste antwoord is en je hiervoor ook geen medaille krijgt
Voor het gemak ga ik er vanuit dat de maximum punten op 1 dag, wordt gereset als je een niveau omhoog gaat :)

Niveau 1 naar 2
25 punten bij een nieuw account
max 20 antwoorden per dag
1 punt bij het inloggen/per dag

dag 1 46 punten en dit kost je 50 minuten in tijd
dag 2 26 punten 50 minuten
dag 3 26 punten 50 minuten
dag 3 heb je 98 punten en 150 minuten besteed aan GV.
Op dag 4 hoef je alleen maar in te loggen en 1 antwoord te geven.
Gefeliciteerd je bent niveau 2 met 100 punten.

De tijd die je hier dan in hebt gestoken is dan 152 minuten = 2 uur 32 minuten.

Nogmaals, deze punten uitleg geldt alleen als niemand je een + geeft voor je antwoord en ook niet als beste wordt gekozen. Tevens zijn je antwoorden maar net goed genoeg om als antwoord te blijven staan en daardoor ook geen medaile opleveren ;)

niv3 te behalen op dag 7
niv4 te behalen op dag 11
niv5 te behalen op dag 15
niv6 te behalen op dag 20 met 1500 punten = 2910 minuten = 48 uur en 30 minuten

niv10 te behalen op dag 104 met 10.000 punten = 16832 minuten = 280 uur en 32 minuten

* Duur van deze berekening +/- 50 minuten ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wow dat is wel interessant en goed gedaan. +
Tijd maak eigen niet zo veel uit. Als je op een dag zo'n 70 tot 80 vragen antwoord op geeft. Wel goeie antwoorden.
Dat duurt ongeveer zo'n 1.5 tot 2 uur...
Succes!