Kan je op GoeieVraag aangesproken worden als je goede reacties een duimpje omlaag geeft?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Nee, dat kan niet, maar over het beoordelen van vragen en antwoorden is op deze website http://www.goeievraag.nl/pagina/faq/ deze informatie te vinden, waaruit blijkt dat men niet onbeperkt antwoorden kan waarderen met duimen omlaag: "Vragen en antwoorden beoordelen

Waarom zou ik een vraag als “Goeie Vraag!” markeren? Kan ik een antwoord beoordelen? Ja, vanaf niveau 2 (>100 punten) kun je ieder antwoord op een vraag beoordelen door middel van een duim omhoog of een duim omlaag. Iedereen kan een antwoord slechts eenmalig beoordelen. Je eigen antwoorden kun je niet beoordelen.
Om het beoordelen zo laagdrempelig en makkelijk mogelijk te maken zijn de duimpjes anoniem en is er geen reactie vereist. Je kan wél een reactie plaatsen, dit is erg waardevol voor de antwoordgever. Bij het beoordelen van een antwoord is het aantal beoordelingen erg van belang. Hoe meer positieve beoordelingen, hoe waardevoller het antwoord gevonden wordt door een grote groep gebruikers. Voor negatieve beoordelingen geldt natuurlijk het omgekeerde. Waarom mag ik geen vragen of antwoorden meer beoordelen? Het is niet toegestaan om systematisch en/of onevenredig veel op een gebruiker te stemmen met het doel om deze “omhoog” of “omlaag” te stemmen. Om GoeieVraag.nl voor iedereen zo eerlijk mogelijk te houden, wordt hierop automatisch door het systeem gecontroleerd. Als er misbruik van het waarderingssysteem wordt ontdekt, dan worden je stemmogelijkheden (“Goeie Vraag!”, “duim omhoog” en “duim omlaag”) tijdelijk gedeactiveerd. Je kunt dan voor één of meer dagen geen vragen of antwoorden meer beoordelen. De rest van de website kun je nog wel gebruiken.".
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iemand kan best heel kritisch zijn en veel antwoorden dus onjuist of onvolledig vinden. Dat mag, vind ik. Maar het zou eigenlijk onmogelijk moeten zijn een minnetje te geven zonder dat te motiveren.
Aan minnetjes zonder toelichting heb je niet veel!
Antoni
9 jaar geleden
Met een duim omlaag geeft degene die de duim omlaag geeft aan: "Dit is geen waardevol antwoord op de vraag.". Dat staat ook vermeld bij die duim omlaag. Als die persoon niet méér kan vertellen bij zijn duim omlaag dan "Dit is geen waardevol antwoord op de vraag.", dan is een verdere toelichting onmogelijk en/of overbodig.

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je goede antwoorden bedoelt.
Duimpje omlaag gaat anoniem. Je kunt er niet op aangesproken worden.

Bedenk wel dat de antwoorder meestal met de beste bedoelingen z’n antwoord gegeven heeft en daar energie ingestoken heeft. Dus als het niet echt nodig is, niet doen.
Daarnaast is het vrij zinloos een minpunt te geven zonder dat je er een reactie bij plaatst. De vraagsteller en beantwoorder tasten dan in het duister waarom het antwoord niet goed zou zijn.

Richtlijnen:
Om het beoordelen zo laagdrempelig en makkelijk mogelijk te maken zijn de duimpjes anoniem en is er geen reactie vereist. Je kan wél een reactie plaatsen, dit is erg waardevol voor de antwoordgever.
Het is niet toegestaan om systematisch en/of onevenredig veel op een gebruiker te stemmen met het doel om deze “omhoog” of “omlaag” te stemmen. Om GoeieVraag.nl voor iedereen zo eerlijk mogelijk te houden, wordt hierop automatisch door het systeem gecontroleerd.
SimonV
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
In dat geval zou een reactie: "Ondeugdelijke bron" zeer verhelderend zijn. Als dat niet meer kan, is een minpunt wel een goede waarschuwing.

Andere antwoorden (1)

Nee, je kan echter wel worden gemarkeerd als spam als he het altijd doet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Ik begrijp je antwoord niet. "Als er misbruik van het waarderingssysteem wordt ontdekt, dan worden je stemmogelijkheden (“Goeie Vraag!”, “duim omhoog” en “duim omlaag”) tijdelijk gedeactiveerd. Je kunt dan voor één of meer dagen geen vragen of antwoorden meer beoordelen. De rest van de website kun je nog wel gebruiken." staat te lezen op http://www.goeievraag.nl/pagina/faq/ Dat is toch de enige maatregel die genomen kan worden? Wat bedoel je nu precies met "gemarkeerd worden als spam"? Wat voor markering is dat dan en (hoe) is die zichtbaar voor andere gebruikers?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dit dus antoni! Juist
Antoni
9 jaar geleden
Louissa, veel dank voor je reactie, maar ik ben ook benieuwd naar de reactie van Thijsweijers, de antwoordgever. Misschien bedoelt hij (toch) iets anders.