wat voor sportieve activiteiten kan je doen met ouderen??

Voor sport en spel moeten we activiteiten voor ouderen organiseren

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iets met een softbal of ballon, in een kring zitten en meppen of doorgeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
'Golfen' met een bezem en een softbal en een doeltje
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat ligt geheel aan de ouderen, als ik bijvoorbeeld mijn vader neem (83 jaar) hij tennist, ook nog competitie, hij fitnest, hij voetbalt. Zijn vrouw (79 jaar) fitnest trouw met hem mee, tennist ook en loopt jaarlijks de 4 daagse van Nijmegen. Terwijl mijn buurvrouw (begin 70) een wandelingetje naar de brievenbus nog ver vindt.
Ik zou dus meerdere activiteiten aanbieden, zowel voor de nog sportieve oudere, als voor de ouderen met slechte conditie. Dat is leuker voor jou, als jongere, als voor de ouderen zelf.

Antwoorden (2)

jeu de boule
een kwis
9 jaar geleden
Het ligt een beetje aan de leeftijd en de mobiliteit, maar wat meestal wel kan is:
* organiseer een tenniswedstrijd (of een andere sport) op de wii
* laat ze om een tafel zitten en daar een bal overrollen/-duwen met een ovenwant aan
* kegelen met zo'n kinderkegelset
* jeu de boule / koersbal