Zou een vraag niet minimaal een dag moeten blijven staan?

Ik had net een lang antwoord ingetypt en toen kreeg ik de melding dat de vraag zojuist was gesloten.De vraag stond nog maar 1 uur op Gv en had maar 1 antwoord.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het was een adviesvraag dus daar kunnen best meerdere antwoorden op gegeven worden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal met je eens!
zo ergelijk als je 'savonds na je werk GV opstart, nieuwe vragen ziet, en ze zijn al gesloten.
Terwijl ik het beter weet ! ;-)

Het beste antwoord

Ja, ik vind van wel. Niet alleen om meer mensen de gelegenheid te geven een antwoord te forumleren, zelfs wanneer dat antwoord er schijnbaar al is, maar ook omdat gesloten vragen niet meer in het rijtje open vragen staan, door veel en veel minder mensen worden gezien en je dus een heleboel plusjes kúnnen kosten. Minnetjes ook trouwens, da's minder, maar ook dat hoort er bij.

De meeste deelnemers lezen uitsluitend of in elk geval voornamelijk de open vragen. Gesloten vragen zijn voor vragenstellers en buitenstaanders wellicht van tijd tot tijd interessant maar voor 'ons', de GV-vullers, zijn ze feitelijk archief ; daar kom je nauwelijks meer. Niet alleen mis je op die manier dus veel vragen, maar ook antwoorden waar je wellicht op wilt reageren.

Vooral dat je op een knetterverse vraag al binnen een uur of wat niet kunt reageren vind ik doodzonde. Ik kan me voorstellen dat een week soms aan de lange kant is, maar een dag, dat moet toch echt gewoon kunnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

Schijnbaar was de vragensteller tevreden met het antwoord wat hij/zij kreeg. Het zou misschien wel beter zijn als er een minimale antwoordkans van een dag zou komen. Daar heeft naar mijn idee de vragensteller ook alleen maar meer aan.

Mee eens dus!

Toegevoegd na 30 seconden:
Nu niet meteen de vraag sluiten nu je iemand hebt die het er mee eens is he!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat ligt aan de vraagsteller.
Als zij een antwoord nodig heeft en het antwoord waar ze wat aan heeft is gegeven, waarom dan nog langer open laten staan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gesloten vragen kun je altijd terugvinden o.a via de zoekfunctie, ze zijn dus niet verloren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn exuses als het mijn vraag was (namelijk net gesloten) maar hangt denk ik van de vraag af. Als je een vraag hebt wat je een uur later niet meer nodig hebt, is het niet nodig om hem open te laten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja,het was inderdaad jou vraag.Ik had geantwoord dat ik eerst nog even met je projectpartner zou praten en als hij niet beter zijn best deed je naar de leraar zou stappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
No hard feelings!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat vind ik niet redelijk. GV is een vraag én antwoord site!
Je moet wel de mensen de tijd gunnen,hun ei kwijt te raken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eens, moolkeesje Er is namelijk ook absoluut geen énkele reden te bedenken om een vraag zo snel al te sluiten. Echt, ik kan er niet eentje bedenken.
Wel heb ik al regelmatig op de valreep, vaak na een paar dagen rust, een beste antwoord gekregen EN ook wel gegeven. Die kans ontneem je deelnemers dus volledig. Een vraag hier stellen en niet zelf zoeken of googelen (dat de meeste vragen ruimschoots beantwoord) impliceert feitelijk dat je meerdere mensen de kans moet geven te antwoorden. En er zit niemand (meer) 24/7 achter GV zodat-ie geen vraag hoeft te missen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben bang dat dat(meer) temporeel is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kweenie ; we wachten het rustig af.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nogmaals mijn excuses, ik zal het de volgende keer langer openlaten!
Mijn vragen geef ik altijd 2 dagen de tijd om beantwoord te worden,ook al is er een antwoord,dat me voldoet! De ervaring leert,dat als een vraag niet meer op de 1e of 2e pag. staat,dat de kans op nog meer antwoorden minimaal is.
Maar idd één dag is wel het minste.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het zou handig zijn als de vraag minimaal 1 dag blijft staan, ook al de de vraagsteller al tevreden met het gegeven antwoord. Vaak is een vraag interessant voor meerdere gebruikers en niet iedereen heeft een hele dag de tijd op GV te bezoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan zelf aangeven hoe lang je vraag op GV moet staan. Dit kun je kiezen bij het opstellen van de vraag
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat moet niet. De vraagsteller kan zelf prima bepalen of de vraag goed genoeg is beantwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind dat de site zo aangepast moet worden, dat als *jij* op antwoord kunt drukken, je dat antwoord ook moet kunnen toevoegen. Als de vraag in de tussentijd wordt gesloten, komt dat antwoord er dan nog gewoon bij, desnoods met extra melding van "na (tijdens?) sluiten van de vraag toegevoegd". Uiteraard kan je antwoord dan niet meer als beste antwoord worden gekozen (of toch wel?).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed idee!
Dat lijkt me logisch,
als het een dag stat zijn er minder mensen die reageren, dus minder antwoorden. Ik denk ook dat jij blijer bent met meerdere antwoorden op deze vraag of niet soms?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus het vragen steller was tevreden met dat ene antwoord. En heeft gesloten.. Nee 1 uur is volgens mij genoeg. Om een vraag open laten te staan.. Het kan ook zijn dat de vragen steller zijn/haar 3 punten gelijk weer terug wou hebben hihi,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
helemaal mee eens zeker 24 uur,ik zit te typen is de vraag ineens gesloten

buitengewoon irritant