Op GoeieVraag zijn de afgelopen tijd diverse wijzigingen ingevoerd. Wat is er precies veranderd?

Deze vraag stellen we om als moderatie uit te kunnen leggen wat er onlangs is veranderd en wat precies het verschil is tussen de oude en nieuwe situatie.

amigo
8 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mag ik aannemen dat deze uitleg in plaats van de eerder beloofde e-mail wordt gegeven? In elk geval bedankt dat jullie ons informeren (en leuk om eens een moderator een plus te geven, dat heb ik dus ook gedaan)
amigo
8 jaar geleden
Dank voor de waardering. Deze info is niet in plaats van wat is beloofd. Maar op deze manier bereiken we het snelst en gemakkelijkst de mensen die hier vragen stellen en tegen de veranderingen aanlopen of zich erover verbazen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jammer dat ik dit pas na een maand lees. Een mail naar iedereen is toch sneller en duidelijker

Antwoorden (1)

Sinds vorige week zijn er een aantal veranderingen doorgevoerd die tot doel hebben GoeieVraag nog aantrekkelijker te maken voor een breed publiek.

De belangrijkste veranderingen zijn:
- Deelnemers van 13 jaar en ouder mogen deelnemen. Dat was 16 jaar en ouder.
- Er zijn twee categorieën toegevoegd: ‘huiswerk’ en ‘meningen’. Vragen over huiswerk en meningen mochten voorheen niet, nu dus wel, mits geplaatst in de juiste rubriek. Er wordt aan gedacht om de puntentelling uit te schakelen in deze twee categorieën, maar zover is het nog niet.
- Een vraag stellen kost nu nul punten. Dat was drie punten.
- Vragen kunnen niet meer gesloten worden. Dat betekent dat er voortdurend antwoorden en reacties bijgeplaatst kunnen worden. Een beste antwoord geven kan nog wel, dat moet binnen één week gebeuren. Die termijn willen verlengen.
- De gesloten vragen die gesteld zijn na 1.1.2011 zijn voor dat doel ‘geopend’.

(P.S.: Er zijn op dit moment wat problemen met het mailsysteem, dat verstuurt veel overbodige mailtjes, er wordt hard aan een oplossing gewerkt. Sorry daarvoor)
AWM
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik vraag het nogmaals: hoe kan je nu een BA geven als er alsnog een veel beter antwoord kan worden gegeven? Dat geeft toch een vals beeld? Ik neem aan dat een gegeven BA niet meer veranderd kan worden.
SimonV
8 jaar geleden
Je kunt na een week nog steeds een BA geven. Dat is al teruggedraaid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Rieneke
Minstens in theorie heb je volkomen gelijk. Inderdaad moet je de vraag maar op tijd hebben gezien, en toevallig zin hebben om er diep in te duiken. Want sommige vragen vereisen dat toch. Dus als een plus voor een reactie was toegestaan, had je hem van mij gekregen want je stelt een principiele zaak aan de orde (sorry geen puntjes op de e). Maar je moet toch ergens een termijn stellen, anders kun / moet je wachten tot 3 dagen na Sint-Juttemis om het aller aller (echt heus enorm) beste antwoord te krijgen. Zonder die grens kun je gewoon geen BA meer handhaven en ook dat zou jammer zijn. En dat houdt in dat een eenmaal gehonoreerd BA niet meer door een Nog Beter Antwoord overtroffen kan worden.
Rieneke1
8 jaar geleden
Simon, in hoeverre is het zinvol een BA te geven als nog niet alle antwoorden binnen zijn?
Dus in hoeverre is het sowieso zinvol?
amigo
8 jaar geleden
@Rieneke1, wij bepalen het beleid niet als moderatie, wij moeten het uitvoeren en wilden hier een poging doen het zo goed mogelijk uit te leggen. Verder zijn jullie opmerkingen over BA geven wel terecht. Misschien dat de regels wat dat betreft in de toekomst nog veranderen. Maar elk systeem zal waarschijnlijk nadelen houden. Als er vroeger op een vraag een paar halfslachtige antwoorden waren gegeven waaruit vragensteller al een beste antwoord had gekozen kon degene die echt een veel beter antwoord wist dat niet eens meer geven. Nu is het ten minste mogelijk dit antwoord op de site te zetten, al kun je er op dit moment niet alsnog een beste antwoord voor krijgen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou het wel grappig vinden als BA deels door de plussen wordt gekozen, dat de vrager zelf 3 extra punten kan plaatsen bij voor hem het beste antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat
Plus. Lijkt me een prima systeem.
erotisi
8 jaar geleden
Worden vragen waarop binnen 7 dagen geen antwoorden zijn gekomen nog steeds verwijderd of blijven die ook staan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Is er nu dan eindelijk geluisterd naar een groep van vaste gebruikers? waarom dan niet een paar jaar eerder? Nu zijn er veel vaste gebruikers met ruzie en ergernis vertrokken. Of zijn de nieuwe regeltjes uit een andere hoed getoverd.
liveisgreat
4 jaar geleden
Er zijn ook technische problemen. Ik moet nog altijd inloggen bij elke move die ik doe: antwoorden, reageren. OOk als ik voorheen al ingelogd was. SInds een vriend een profiel wilde aanmaken op mijn pc, wat niet gelukt is, krijg ik zelfs te lezen dat ik me moet registreren. Ik heb dit al zo vaak gemeld, en er gebeurt niets mee.