ik heb een kater 5 jaar oud schat van een dier is gecastreerd en nog steeds pratten op mij en klaarkomen .. is geen grap..Weet iemand hoe dat komt ,

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
wat is pratten? Is dat dialect?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pratten dat zeg ik altijd als die zo lief zacht met die pootjes op me zit net als bij zijn moeder als die drinkt zeg maar groejtes

Het beste antwoord

Dat trappelen met zijn pootjes blijven wel meer katten doen als ze wat ouder worden. Ze zeggen wel eens dat het kitten dan te vroeg bij de moeder is weggehaald maar dat is zeker niet altijd het geval. Geeft ze gewoon een veilig, aanhankelijk gevoel.

Als hij nog steeds rijdt en klaarkomt kan dat verschillende oorzaken hebben.
Is hij nog maar net gecastreerd dan kan het zijn dat nog niet alle hormonen zijn verdwenen.
Heeft hij voor de castratie kunnen dekken, dan kan het toch in zijn kop zitten, is het gewoonte gedrag.
Of misschien niet goed gecastreerd. Bv doordat een testikel niet helemaal is ingedaald en in de buik is blijven zitten, hij produceert dan wel hormonen
Of hij vind het gewoon lekker om te mastuberen.

Als je er heel veel last van hebt even langs de dierenarts, misschien dat die een oplossing weet.