Wat is voor een 16jarige leuk om in parijs te bezoeken/bekijken?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Overig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles behalve de metro xD

Antwoorden (5)

Vooral in de zomer: Bois de Boulogne!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk heel Parijs is (ook voor een 16 jarige) een bezoek waard.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
- Euro Disney
- Mont Martre
- Eifel toren
- Arc de Triomphe
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als toerist is het naast een wandeling en een bustour, ook zeer aantrekkelijk de stad Parijs op een andere manier te kunnen zien, bijvoorbeeld over het water.
De rivier die de stad in twee helft in splitst, is de legendarische Seine.

Deze rivier wordt gebruik voor verschillende boottochten, met een aantal opstapplaatsen.

Ander perspectief
Terwijl men via rondvaartboten over de Seine wordt gevoerd, zijn de diverse gebouwen en bezienswaardigheden vanaf het water te zien. Hierdoor is een geheel ander perspectief van de stad te verkrijgen.
Tijdens de boottocht wordt onderweg informatie verstrekt over objecten die de moeite waard zijn. In alle boten zijn speakers aanwezig, waardoor het verhaal van een gids op de gehele boot te horen is.

Met name met lekker weer is het goed toeven op een ‘Seine-boot’. De stad is dan goed te zien en de zon zorgt voor een relaxed vakantiesfeertje. Op de vele terrasjes langs de oever van de Seine kunt u na afloop heerlijk nagenieten van uw reisje over de Seine.

Lichtstad
’s avonds is het ook de moeite waard om een tochtje te maken. De gehele stad is verlicht door de vele lichtjes die op straat, in en op gebouwen en rondom de Seine hun schijnsel over de stad werpen.
De naam van lichtstad wordt ’s avonds meer dan waar gemaakt.

Of het nu overdag of ’s avonds is, een boottochtje over de Seine is een aanrader tijdens uw vakantie in Parijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Naast de genoemde toeristische atracties is dit een geweldig museum en zeker niet saai.

Museum Arts et MétiersHet Museum Arts et Métiers in Parijs is echt iets voor de techneuten onder ons. De geschiedenis van de techniek is uitgebeeld in dit geweldige museum. Het gelijknamige metro station is helemaal in stijl van Jules Vernes 20 duizend mijl onder zee en brengt je al in de stemming voor het museum. De thema's bouw, energie, communicatie, instrumenten, grondstoffen, engineering en transport staan centraal en tonen je alle grote uitvindingen vanaf de 16e eeuw.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik ben een vrouw en geen techneut en zelfs ik heb er van genoten.