Worden humor antwoorden niet zo op GoeieVraag gewaardeerd?

Soms zie ik een vraag die een "humor" antwoord heeft, een antwoord waar dus wat humor in zit.
Maar meestal heeft die vraag 4 Plus duimpjes and 14 Min duimpjes.
Worden humor antwoorden niet gewaardeerd? Houden mensen niet van humor antwoorden? Mint iemand als het slechte humor is? En misschien het belangrijkste: heeft GoeieVraag geen/weinig humor?

(Even tussendoor: ik zeg niet dat GV geen humor heeft)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet er naast een + duim en een - duim nog een "haha" toegevoegd worden voor de grappige antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt Barts3cundo! :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag. Heeft denkelijk niet alleen met GV te maken.
Kijk eens op straat. Kijk in de supermarkt. Kijk in de bibliotheek. Wie zie je nog lachen?
Lijkt wel of het grootste deel van de Nederlanders alleen nog maar chagrijnig kan kijken...
Triest! En dan denk je vervolgens dat de mensen hier voor hun plezier komen, maar nee hoor, ze reageren hun frustraties af door het geven van minnen...
Gelukkig niet allemaal. Maar wel jammer dat de lontjes zo kort zijn tegenwoordig.
Als ik een grappig bedoelde opmerking zie, en ik zou er niet om kunnen lachen, kijk ik verder, en steek ik mijn energie niet in het geven van minpunten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt helemaal Conan. Bedankt voor de GV +

Het beste antwoord

het antwoord moet nuttig zijn voor de vraagsteller, dat kun je het beste serieus houden, of de humor moet relevant zijn.

Als je echt een grapje wilt maken, kun je dat beter bij reacties plaatsen.
Kimath
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft ook weer wat. +
sterredag
13 jaar geleden
En dat is het, een minduimpje is om aan te geven of het antwoord nuttig is, een grapje maken op de vraag is dus niet nuttig en dan verdiend het een minduimpje, tenzij het antwoord nog steeds nuttig is natuurlijk. Wil je een grapje maken, plaats je een reactie, daarin wordt humor vaak prima gewaardeerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beste antwoord!

Andere antwoorden (12)

Humor is vaak ver te zoeken, inderdaad. Grappige vragen en antwoorden worden afgestraft. Waarschijnlijk omdat mensen vergeten dat je het leven niet zo serieus moet nemen, en dus wel alles serieus nemen. Dus een grappig antwoord meteen beminnen. En zoals je weet.. alles mag in oorlog en liefde. Dus beminnen of afschieten. En op deze site komt dat op hetzelfde neer.

Toegevoegd na 7 minuten:
Uiteraard moet het antwoord wel een antwoord zijn. Echter, ook humoristische antwoorden die met een korrewltje zout gelezen moeten worden worden veel gemint. En dat is wel jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van mij mag het, een beetje LOL moet kunnen vind ik maar ik merk ook steeds dat niet iedereen dat leuk vindt. ;)"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd! +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, heerlijk toch, af en toe wat humor en je kunt fluitend verder!
Ik denk dat humor hier in de regel wel gewaardeerd wordt, ik heb echter wel geleerd dat je met vragen over het geloof en politiek erg op je tellen moet passen wat je zegt, want dan blijken mensen opeens gauw aangebrand te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu je het zegt, dat klopt NBK. Ik zag soms wel humor antwoorden bij "Als God komt, hoe herken je hem dan?" en die werden heel erg gemint. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook met antwoorden over interne jeuk moet je erg oppassen, blijkt in de praktijk ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik doelde eigenlijk op de vraag onderstaande vraag die in beantwoord had.
http://www.goeievraag.nl/vraag/666-getal-duivel-getal-god.97095#526852
Natuurlijk was het een dom en weinig waardevol antwoord, dat wist ik zelf ook wel, maar het was in een melige bui en het stond er voor ik erg in had.
23 minnen nu al, had mijn antwoord kunnen verwijderen maar ben nu wel benieuwd hoe ver dit gaat.
Maar het is gewoon opvallend hoe vaak dit gebeurt bij geloofs of politiek gerelateerde vragen, alsof mensen zich daar meteen persoonlijk op aangevallen voelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tjonge, 23 minnen al? Je gaat beginnen aan een record :P
Ik min grappige antwoorden om aan de vraagsteller aan te geven dat het geen goed antwoord is op de vraag niet omdat het antwoord niet grappig is.

Uiteindelijk is het doel van deze site om goede antwoorden bij vragen te krijgen, niet om zoveel mogelijk grapjes te maken. Helaas geven mensen plusjes aan grappig antwoorden, dus min ik ter compensatie. Want niet iedereen weet, of begrijpt dat het hier een grap betreft. Ook worden uiteindelijk de antwoorden gesorteerd op aantal punten. Een persoon die van buitenaf op deze site komt zoekt gewoon een antwoord, dus mogen van mij deze grapjes naar onder zakken.

Oftewel, ik heb geen problemen met een grapje, maar het is en blijft een slecht antwoord op de vraag en verdient daarom een min. Het is geen waardering van de grap op zich.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken het probleem,

Ik denk dat er velen zijn die de humor kunnen waarderen in een vraag of antwoord!
Maar er zijn er ook veel die de humor niet kunnen waarderen en direct een - geven of op de button melden klikken. Waarschijnlijk zijn dit de fanatieke mensen die GV.nl zien als iets waar geen plek voor humor is, of dat de humor te plat of inhoudsloos is!(in hun beleving)
Ikzelf kan de meeste vormen van humor goed waarderen!
Toch glipt er wel eens een geintje tussen door die niet afgestraft wordt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geef antwoorden die grappig bedoeld zijn, maar wat mij betreft kant noch wal raken en te tenenkrommend zijn voor woorden een minnetje, omdat het als antwoord op de vraag naar mijn inziens niets toevoegt en mij ook op geen enkele manier aan het lachen maakt.
Het lijkt mij daarom legitiem om het antwoord als "niet waardevol" aan te vinken.

Daarentegen zal ik wel een plusje geven bij antwoorden die mij wel laten glimlachen.

Dus ik waardeer humor, maar alleen als ik er ook daadwerkelijk de stempel "humor" erop kan drukken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben liefhebber van de 'Gulle Lach'. Daarom kunnen mijn antwoorden informatief, maar daarbij soms ook een lach oproepen. Niet iedereen heeft natuurlijk mijn gevoel van humor en zal dit dan bij een hevige irritatie minnen en/of melden. Het zij zo.......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humorantwoorden worden op GV in het algemeen niet echt gewaardeerd.

Dit komt hoogstwaarschijnlijk doordat het hier om een zéér gemêleerde groep geregistreerde bezoekers gaat,waarvan een deel uiteraard een héél andere visie op bep. vraagstukken en de daarop gegeven antwoorden heeft.

Bovendien zal een bepaald percentage dermate wereldbeschouwelijke bezwaren hebben of een geheel andere vorm van humor,dat ze snel een min menen te moeten geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor kan heel bevrijdend zijn en de grauwheid van de dagelijkse realiteit verlichten. Laten we humor koesteren als een groot goed. Misschien is een humoristisch antwoord niet helemaal een direct antwoord op een gestelde vraag maar goedmoedig bedoeld, en dus antwoordend op de ondertoon van een vraag, kan het toch iemand een hart onder de riem steken? Dan is het toch ook een goed antwoord? Misschien wel waardevoller dan een kurkdroge reactie. Maar ja, wie ben ik?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben ik me al decennia wezenloos aan het zoeken naar mijn identiteit, vindt ene Barts3cundo die binnen 50 seconden. Je houdt het toch niet voor mogelijk...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk, als het maar niet onder werktijd is. Dan word er namelijk van me verwacht dat ik zelf de hulpverlener uithang en dat doe ik natuurlijk altijd bloedserieus, bij voorkeur met behulp van humor. (het bloed kruipt waar het niet gaan kan, zei mijn vader zaliger altijd) Verder mag de boel op losse schroeven gezet worden, ook als het mezelf betreft. Beetje reuring in de tent moet kunnen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens Kees! Als het kon een dubbele plus, helaas kan ik je er maar 1 geven. Sinds er een humorvol antwoord van mij verwijderd is durf ik hier nog amper een 'leuk' antwoord te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maak er geen puinhoop van maar ga zo door!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt er op dat veel mensen deze site graag zien transformeren in een droge saaie encyclopedie.
Plus!
meestal wordt het idd niet gewaardeerd, dit omdat somige mensen 3 regels te lezen, dan een hoop onzin zien en op een - klikken en niet meer vedder kijken.
ze waardeeren het niet, persoonlijk als ik een leuke toevoeging heb geef ik het als reactie. of anders waag ik het er maar op :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, die worden vaak verwijderd. Dat moet wel geïnitieerd worden door andere beantwoorders of de vraagsteller. Jammer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Humor antwoorden worden zelfs verplaatst naar reacties is mijn eigen ervaring. Dus niet alleen de gebruikers maar ook de moderators waarderen humor dus blijkbaar niet echt. Dit zal ongetwijfeld wel ergens in de richtlijnen staan waardoor deze verplaatsingen zeer terecht zijn. Hoop dat met deze laatste zin dit antwoord nu wel blijft staan.