Waarom kan iedereen van die goede antwoorden geven? ik heb het gevoel dat iedereen heel hoog gevordent is en dat ik zowat dom ben :S

tjaa...?

Toegevoegd na 17 uur:
:$ Sorry mijn vraag heb ik niet helemaal goed gesteld...
met zowat dom bedoel ik altijd -> niet even slim als iemand die van die goede antwoorden geeft, maar ik gebruik zelf ook nooit moeilijke woorden ik praat (soort van) babytaal noem ik het maar ;)
Ik begrijp nu dat er heeeeel veeeel mensen op gv zitten en de mensen die interesse in bepaalde dingen hebben daar ook een heel goed antwoord kunnen geven.
en dat vind ik juist het leuke van gv, vragen van andere mensen bekijken en de antwoorden daarop lezen en daar word ik al wat meer wijzer op! (O_o)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Jij bent niet dom. Het lijkt misschien alsof alle mensen die hier actief zijn meer weten dan jij, maar dat is niet zo. Je moet het in perspectief bekijken. Er zitten hier duizenden mensen. Er zit altijd wel iemand bij die op 1 of meerdere vlakken een brede kennis heeft. Hierdoor lijkt het alsof iedereen heel slim is. Jij hebt ook vast wel een onderwerp waar je veel vanaf weet. Reageer vooral op DIE vragen, dan zul je merken dat ook jij hier je steentje kan bijdragen. Denk ook goed na hoe je je antwoord precies wilt formuleren, da tzorgt ook voor betere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
dit is een hele goede!+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt! ;)

Andere antwoorden (16)

Er zitten ook een flink aantal volwassenen op GV die veel ervaring hebben in bepaalde vakgebieden. En hun taal niveau ligt ook hoger (meestal), waardoor de antwoorden beter lijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je bent niet dom, iemand die vraagt is nooit dom!. er is een gezegde: wijsheid komt met de jaren (in aansluiting op bovenstaand antwoord :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voel me behoorlijk wijs gezien mijn leeftijd ;)
De meesten onder ons hebben veel ervaring in 'het knip en plakwerk'!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg waar +
sterredag
13 jaar geleden
en ook de daarbij behorende kwalitatief goed googelen talent :)
as je hier wat langer rondloopt dan komen er steeds vaker vragen waar misschien juist jij wel een heel goed antwoord op kan geven,
iedereen heeft zijn eigen kennis of ervaring op bepaalde gebieden
13 jaar geleden
Internet kennen & een brede eigen kennis helpen sterk bij het vlot correct antwoorden op vragen. Als je weet wat het antwoord ongeveer is, kan je snel op de juiste termen zoeken om een antwoord te bevestigen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet gewoon vanuit jouw gevoel antwoord geven, dan zie je wel of het in goede aarde valt. En zo niet jammer dan. Soms krijg je na een half jaar alsnog een duimpje van iemand, ook heel leuk! Vergeet niet, iedereen maakt andere dingen mee, dus zal je ook heel verschillend antwoorden, en helemaal niet erg hoor, alle antwoorden zijn even belangrijk. Jij bent net zo gevorderd als wie dan ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk ;-) +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@amadeus, ach we doen toch allemaal wat ;)
'Dom' bestaat niet en het feit dat je deze vraag stelt geeft al aan dat je die mate van intelligentie hebt waarop je beseft dat 'vragen' 'leren' is! Verder zijn velen hier gespecialiseerd op een bepaald gebied, Ed is bijvoorbeeld DE expert op gebied van planten, Jelle is een echte whizzkid en ik weet nog wel eens wat van muziek. Verder een stuk levenservaring gecombineerd met een brede interesse voor dingen en ja... je kan algauw heeeel super intelligent overkomen maar eigenlijk zijn het gewoon 'weetjes'.

Eneeeeeh, we zijn hier allemaal om onze kennis te delen en zodoende van elkaar te leren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Dom" bestaat niet?? Verklaart u nader?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ klopt, dom bestaat niet, andere inzichten wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies, niemand is 'dom' hooguit anders ontwikkelt, iedereen heeft wel iets waar hij goed in is en waar hij een ander in voorbij streeft, derhalve is niemand 'dom'...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je hoor !
flyingcrow
13 jaar geleden
Helemaal mee eens!+
Je kan andere mensen ook helpen met vragen door hun vraag even voor hun te googlen! Dan kom je vaak al een heel eind!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je bent niet dom, maar je kiest misschien gewoon de verkeerde vragen uit. Ik weet zeker dat je bij bepaalde vragen het beste antwoord kunt geven, dus je moet nooit antwoorden geven op vragen die je zelf niet snapt of weet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat anderen doen en kunnen is helemaal niet van belang. Het gaat om jezelf. Als jij jezelf kunt zijn zonder naar anderen te kijken, dan ken jij jezelf veel beter. Dan zal je zien dat je heel veel in je mars hebt.

Nu kijk je veel naar anderen, maar dan zie je jezelf niet.

Wees jezelf en heb vrede met jezelf, je moet er nog een leven lang mee door dezelfde deur. Dus beter om jezelf aardig te vinden en beste vriendjes te zijn met jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik beantwoord vragen, waarvan ikzelf naar mening ben dat zo`n antwoord iemand kan helpen.
Dat er misschien andere mensen komen, die nog een beter antwoord hebben, die lees ik niet als kritiek, maar ik neem dat mee, want zo leer ik dus ook weer iets extra`s.
Ben ik dan een dom iemand ?
Nee, en jij dus ook niet.
Jij geeft jou antwoorden op jou manier, de ene persoon heeft meer kennis dan de ander, of kennis opgedaan door anderen, maar het doel van GV is, dat we elkaar helpen, ervan leren, en dingen beantwoord zien worden, waar we het antwoord niet op weten.
We delen dus kennis met elkaar, waar anderen geholpen mee worden.
Er worden hier enorm veel vragen gesteld, en als ik het dan omdraai, waarom stellen mensen hier zoveel vragen, zou dat dan betekenen, zijn al die mensen dan dom ??
Snap je wat ik bedoel ?
Nee, je bent niet dom, je vraagt je gewoon dingen af, zoals heel veel mensen hier, niks meer, niks minder....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens is uniek, ook jij.
Diep in je ligt de wijsheid verborgen te wachten totdat jij het cultiveert.
Wees niet onzeker, en voel je niet minderwaardig, want je mag zijn zoals je bent, en als je dat accepteert komen de antwoorden vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
alleen al het feit dat je vragen stelt op deze site bewijst dat je niet dom bent, verder ben ik het helemaal eens met slimshady!succes!
13 jaar geleden
Om te beginnen moet je oop vragen waar je niets tot weinig van weet geen antwoord geven, anders ga je geheid op je aangezicht. verder moet je (wat ) levenservaring en veel interesses hebben,veel lezen, dan ben je al een heel eind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zag laatst geloof ik dat hier 16000 mensen zijn aangemeld. Dat is natuurlijk een grote bron van kennis
Zelfs als iedereen maar af en toe een vraag beantwoord komen er dus veel (en gelukkig ook veel goede) antwoorden.

Er zijn natuurlijk ook een aantal mensen die op veel vragen nog goede antwoorden ook geven maar dat zijn er relatief weinig en hardstikke fijn dat ze hier meedoen.

Dat is een beetje zoals zo'n kwis waar ik ook vol bewondering naar kijk hoe iemand vraag na vraag weet over de meest uiteenlopende onderwerpen.

als je dat ook wilt moet je HEEEEL veel lezen en info opnemen. En meestal kost het toch jaren.

Toegevoegd na 6 minuten:
de tip van zorgvuldig over het antwoord nadenken geldt dus ook voor mij wanat wat ik erin wilde zetten vergat ik alsnog:

ik denk dat voor een groep mensen het beantwoorden van vragen op dit forum een hobby is geworden. Daarom doen ze het veel en besteden er ook aandacht aan, is natuurlijk logisch als je iets heel leuk vind om te doen. En dus nuttig voor anderen
amigo
13 jaar geleden
je bent niet dom dat is niemand. en er zitten ook oudere mensen op die meer woordenkennis hebben.