vraag over groothandels

kan mij iemand vertellen waar ik mijn spullen moet inkopen bijv groothandels
ik wil graag een woonwinkel openen met allerlei leuke spulletjes zoals een stoel ,kandelaar, lamp,
enz leuke hebbe dingetjes
met vriendelijke gr desire

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (7)

Tja, als je het spul inkoopt bij groothandels, dan ben ik bang dat er niet heel veel winst voor jou overblijft. Heel veel consumenten hebben tegenwoordig pasjes waar mee ze bij groothandels als Makro, Hanos, Office center e.d. inkopen kunnen doen.

Het zou juist leuk zijn als jij je kunt onderscheiden in je aanbod. Daarom zou het misschien beter zijn als je in het buitenland eens een kijkje neemt, waar ze ander spul hebben dan in Nederland.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is een online winkel, waar je precies kan vinden wat je zoekt. Ze hebben meer dan 100.00 leden dus je zelf maar even zien wat je makkelijk vind en wilt gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou zelf net naar een groothandel gaan maar direct naar de producenten en daar afspraken mee maken. Zou haal je de groothandel eruit en daardoor is je nettowinst uiteindelijk hoger dan als je wel via de groothandel inkoopt.

Zeker in deze tijden zal een producent graag direct zaken doen. Misschien betaal jij wel iets meer aan de producent dan de groothandel zou betalen maar jij betaalt minder aan de producent dan als je de producten bij de groothandel zou inkopen.

Heel simpel uitgewerkt voor bijvoorbeeld 10 lampen, de getallen zijn fictief en alleen om het bovenstaande uit te leggen.

Met groothandel:

Pruducent --> Groothandel €100,00
Groothandel --> Woonwinkel €150,00

Zonder groothandel:
Pruducent --> Woonwinkel €125,00

De producent verkoopt voor een hoger bedrag en jij koopt voor een lager bedrag in.

Succes!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat het je ontbreekt aan ervaring. Een producent is meestal niet geinteresseerd om kleine aantallen te verkopen aan kleine winkeliers.
Juist daarom zijn er groothandels.
En je inkoop/verkoop rekenvoorbeeld klopt ook voor geen meter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb het voorbeeld gebruikt als onderbouwing van mijn eerdere argument. Had het ook met veel meer kunnen doen maar dit is overzichtelijker. Je maakt mij niet wijs dat een producent in deze tijden geen directe zaken wil doen. Je zegt zelf innovatief zijn, waarom niet zo'n voorbeeld neerleggen en een win-win situatie creeëren. Niet geschoten is altijd mis.
Ga eerst eens naar de kamer van koophandel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaren geleden ging ik altijd naar Utrecht. Daar kun je van importeurs alles direct bestellen. Het gebouw staat bij het beursgebouw, of het zit erin, kan met niet 100% herinneren. Verschillende etages met bedrijven die precies verkopen wat jij zoekt.

Je doet er vanzelf contacten op van bedrijven die daar weer niet staan en zo kun je een aardig assortiment opbouwen.

Ik ging erheen omdat ik mijn huis aan het inrichten was, en heb dus divers meubelen, pannen etc., glaswerk etc. etc. voor de inkoopprijs daar gehaald. Er is een minimum afname maar mijn vrouw deed het shoppen dus daar kwamen we zo aan. Alle bekende merken staan daar.

Je moet ingeschreven staan bij de kamer van koophandel als winkel of interieurspeciaalzaak, of zoiets dergelijks.

Eigenlijk een goed bewaard geheim. Het kost erg veel moeite dit soort informatie boven water te krijgen omdat winkeliers er natuurlijk niet bij gebaat zijn dat iedere starter meteen weet waar "abby zijn mosterd haalt".

Ik zoek nog even naar het adres maar waarschijnlijk is het eenvoudig te vinden.

Er zitten ook handelaren in sieraden etc in hetzelfde gebouw.

Succes met de zaken!

Ik ga er toch ook weer eens kijken. Leuke vraag.

Toegevoegd op 24-06-2009 11:50:51
Haans http://www2.haans.com/ in Tilburg heeft ook mooie spullen uit het Oosten. Kun je als winkelier ook een afspraak maken, redelijk aan de prijs. In Eindhoven zit ook een zaak die veel Chinees spul hebben, meubelen etc. Niet altijd Chinees in stijl maar ook modern made in China. Kan ik ook wel eens naar kijken hoe die heten als je dat wil.

Toegevoegd op 24-06-2009 11:53:39
Guntlisbergen Antiek BV Peter Mispelhoefstraat 39 5651GK Eindhoven Telefoon: 040-2064166
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de groothandel in Utrecht:
http://www.trademart.nl/sites/trademart_nl/nl/index.asp
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, die bedoel ik!
Als je een echt goede groothandel op dat gebied wil hebben moet je eens kijken bij Tica in Aalsmeer.

Toegevoegd op 24-06-2009 11:52:08
Even als aanvulling: Tica is een groothandel waar handelaars hun collectie kunnen aanbieden en waar je spullen per stuk kan kopen voor als je geen grote partijen wil en kan kopen.
Als Aalsmeer te ver rijden is heb je nog d'Olde poort in Ulft en groothandel Brunsting in Beilen (drenthe)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je als -aspirant- ondernemer dit soort vragen stelt, wordt het nooit wat met je zaak.
Ondernemen betekent: creatief zijn, innoverend denken, onderzoek niet uit de weg gaand, exploreren en zo verzin ik nog wel enkele eigenschappen.
(iemand die meer dan veertig jaar zelfstandig ondernemer is geweest)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben het deels met je eens. Creativiteit innovatie is op dit moment inderdaad een belangrijk iets. De vraag ging over groothandels en niet over het ondernemen zelf. Daar heb je het in je antwoord niet over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind het maar flauw om iemand zo de grond in te boren.