Waarom word ik als ik www.slechtevraag.nl intyp doorgeleid naar www.goeievraag.nl?

Slechte vraag en Goeie vraag zijn toch geen synoniemen? Waarom hebben ze deze domeinnaam dan geregistreerd? Hebben ze het idee dat iemand die een slechte vraag wil stellen daarmee toch een goeie vraag bedoelt? Of zijn zijn ze bang voor concurrentie die onder de naam slechte vraag een vraagbaak voor slechterikken aanmaakt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, dat wist ik nog niet! Hoe kwam je daarachter?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar kwam ik toevallig gister ook achter en wilde het ook vragen :-) dusse goeie vraag!

Het beste antwoord

Dat laatste is waarschijnlijk het motief. Maar dan niet als concurrentie, maar als parodie op deze site. Dat zou Ilse dan vervelend vinden. Maar ik denk dat zoiets in de praktijk alleen maar tot grotere populariteit van GV zou leiden. Soms werkt het internet anders dan je denkt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het domein 'stommevraag.nl' is nog vrij, dus ga je gang ;)
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als Ilse dit domein niet zelf registreert, is er een kans dat een ander het doet. De grote angst van het burgerlijke deel van internet, "GeenStijl" bijvoorbeeld. Of iemand die GV hiermee een hak wil zetten, of op het succes mee wil liften. Zelf registreren is daarmee de beste verdediging, de naam is nu van Ilse, ze kunnen er mee doen wat ze goed dunkt, en kunnen er zo geen last meer van hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is toch een duidelijk verschil tussen een goede vraag en een slechte vraag. Als iemand een vraag wil stellen, dan neemt die persoon aan dat het een goede vraag is. Een voorbeeld van een slechte vraag is: 'Waarom zijn spoorrails in een bocht zo gelegd dat de trein ook werkelijk de bocht om gaat'. Die vraag is ZÓ slecht dat niemand die op GV zou stellen. Dat is ook gewoon onzin. Daarom bestaat dit moment alleen Goeie Vraag voor echt goeie vragen, al lijken die voor sommige dan ook slecht. De vraagsteller zit met de vraag in zijn maag en durft die dan ook te stellen en hoopt op een duidelijk, maar ook NEDERLANDS antwoord.